vrijdag 5 februari 2021

Glitter Art

Van mij voor deze week geen kant en klaar creatie, ik heb namelijk afgelopen maandag iets leuks gezien op YouTube, ik weet niet hoe ze het noemen maar ik noem het maar Glitter Art.  Jullie krijgen vandaag van mijn alternatieve kopie hiervan te zien, nou ja niet echt een kopie, want het woord alternatieve zegt het al.   😅

Glitter Art - vmcdesigns.nl
 
De eerste variant duurde iets langer omdat ik alle materialen die ik wilde gebruiken moest uitzoeken, maar bij de 2de poging wist ik al wat ik ging gebruiken. Voor ik verder ga met mijn verhaal wil ik jullie weer allemaal bedanken voor jullie bezoekjes en lieve reacties, zowel hier als ook in onze facebook groep.
 
Het begon allemaal met deze YouTube van Wendy Devereaux die ik afgelopen  maandag gezien had. Het is dan wel geen kaart, maar ik vond dit zo mooi dat ik "moest" proberen om het op card stock te maken.


Andere kleine bijkomstigheid was dat ik de meeste van de materialen die ze gebruikte niet had.
Maar daar zijn wij Hobby Alternatief voor, of niet? 😁

Voor mijn eerste poging heb ik letterlijk alle soorten glitter uit de kast getrokken, alleen mijn duurdere  glittertjes heb ik niet gebruikt omdat ik niet wist wat de uitkomst zou zijn. 
Tips!
  1. Om de glitters op je papier aan te brengen zou je ook lijm kunnen gebruiken.
  2. Misschien ook handig om je papier eerst met Gesso voor te bereiden, ik heb dit niet gedaan wat achteraf misschien wel beter zou zijn geweest.  
Bij de eerste die ik gemaakt had heb ik de kleuren een beetje aangehouden die het origineel ook hebben. Ik ben dus begonnen met het papier van kleur te voorzien, hiervoor had ik verschillende kleuren Izink inkt gebruikt. Nadat de inkt droog was heb ik over de middenlijn waar de kleuren bij elkaar komen een lijn met Diamond Glaze op het papier gedaan en daar ben ik mijn glitter in en op gaan strooien. Het geheel heb ik toen goed laten drogen, daarna heb ik er nog een beetje Izink Diamond Glitter Paint overheen gedaan en heb ik er nog een paar losse glitters in verschillende maten op gestrooid.

Glitter Art - vmcdesigns.nl
Teal versie.

Voor de tweede heb ik 3D parel verf in verschillende kleuren gebruikt om de kleur aan te brengen en heb ik maar meteen de diamond glitter paint op de middenlijn aangebracht. De glitter paint heb ik met een pallet mes (spatel) ruw aangebracht en een beetje heen en weer uitgesmeerd op de middenlijn zodat deze wat breder werd. Ik was begonnen met de roze en toen deze droog was heb ik er nog een beetje zilver glitter paint overheen op gezet. Ook hier heb ik als laatste weer losse glitters eraan toegevoegd. 
 
Glitter Art - vmcdesigns.nl
Roze versie.

Zoals gewoonlijk heb ik weer veel te veel foto's gemaakt en om de glitter goed te kunnen zien heb ik ook kleine filmpjes gemaakt. Ik heb alle foto's en de losse filmpjes voor jullie bij elkaar gemonteerd naar 1 geheel. Onderstaande video is dus mijn poging om dit soort creaties te maken zij het dan wel veel kleiner dan het origineel.   ☺️


Misschien dat ik ze voor volgende week verder uitwerk naar een paar kaarten, voor het eindresultaat moeten jullie dus nog even wachten. 

Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.


Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

  * Papier / Paper *
Clairefontaine -
300g Wit


* Overig / Rest *
Aladine iZink -
Diamond Glitter Paint (verschillende kleuren)
DecoTime -
Glitters
Judikins -
Diamond Glaze
Craft Sensations - 3D Parel Verf

4 opmerkingen:

  1. super leuk.. dat ga ik zeker eens proberen.
    liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gaby. 🥰
      Ik ben dan heel benieuwd naar jou uitvoering.

      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Super gaaf Carina, heb hier ook nog talloze glitters ongebruikt liggen. Ga ik zeker toepassen. Bedankt voor je goede uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ini, ik zou zeggen gebruiken dat spul. 🤣
      Je kan ook delen van plaatjes met lijm bestrijken en dan daar de glitter op doen.
      Of het plaatje helemaal of alleen de randjes.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===