dinsdag 14 juli 2015

Werken met Grafix verfstiften

Over dit product heb ik een eerdere review geschreven: Review Grafix Verfstiften

"Splash"effect achtergrond 
Nu zei ik in de review dat het "splash"-effect niet te doen is met de verf die erin zat. Weten jullie wat... Ik moet mijn woorden inslikken.

Afgelopen nacht had ik weer zo'n hekel aan mijn bed en bedacht dat ik even met die stiften zou gaan spelen.

Disclaimer: Werken met de verdunde vorm van dit product is vrij kliederig. Draag een schort en probeer zover mogelijk alles af te dekken. De verf is wel op waterbasis, dus zal gewoon met water opgeruimd kunnen worden.










Verdunning van de verf


Verf in de Grafix verfstiften is erg dik

Genade! Wat is de verf in deze flesjes dik. Ik heb er bijna tot 5 keer toe verf moeten uithalen en water moeten toevoegen. (Dit is dus een product dat heel lang meegaat.)

Dus tot nu toe heb ik er ongeveer 3/4 van de verf uitgehaald en in een ander flesje gedaan om te bewaren. Maar de verf is mijns inziens net een beetje te dik.


Ik weet niet precies wat het is dat er in de flesjes zit, maar het wordt dikker terwijl het staat.

Begint nu wel de dikte te krijgen die ik denk dat het moet zijn.

Bij mijn tests heb ik heel veel papier gebruikt (ook keukenpapier). Heb ik al gezegd dat deze klus vrij kliederig is?









Voorbeelden van de testronde: 


Links: tests iedere keer wanneer ik verdunde.
Rechts: Hier begon het resultaat al een stuk beter te worden.


Tips


Het zeefje moet nat zijn 

Wanneer je de verf verdunt met water: test terwijl je bezig bent.

Knijp even in het flesje om wat verf op het zeefje te krijgen. Niet al te veel, maar je moet het zien (zie plaatje hiernaast).

Houd je flesje een beetje schuin, anders krijg je alleen een gewone cirkel in plaats van het "splash"-effect.




Zo moet het "splash"-effect eruit zien.

Wanneer je de "splash" hebt gedaan, laat die dan even een tijdje liggen. Ongeveer 10 minuten. Neem dan een vel keukenpapier of een tissue en dep snel de meeste verf weg (niet vegen, alleen deppen).











Drogen


Je kunt het papier drogen met je heat tool om je kaart snel te kunnen afmaken. Let er dan wel op dat de kleuren wat subtieler (lichter) worden.

Je kunt wachten tot de verf zelf droogt. Dat duurt wat langer, maar de kleuren zijn dan helderder.


Ik wens jullie veel plezier met dit kliederige product.


"Het doel van de kunst, is niet het uiterlijk van dingen
 weer te geven, maar het innerlijk." - Aristoteles

Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===