woensdag 2 maart 2016

Gedicht: Ga nog maar eens proberen

Soms kom je op een punt waarop je je afvraagt waarom je ergens aan bent begonnen. In eerste instantie lijkt het een goed idee, totdat je radeloos wordt.

Nu had ik de afgelopen twee dagen de hele tijd het gevoel dat alles tegen zat met mijn hobbykamerproject. Zelfs zo dat ik het bijna helemaal had afgeblazen. Maar zo heeft mijn moeder me niet opgevoed.

Mijn moeder zei altijd:
"Kan en niet staat niet naast elkaar in het woordenboek. Als iets niet lukt, doe dan een stapje terug en ga iets anders doen. Kom dan terug en bekijk wat je gedaan hebt met een frisse blik. Meestal lukt het dan wel. Lukt het nog steeds niet, dan heb je het toch geprobeerd."

Nou, ik heb de raad van mijn moeder opgevolgd, en nu kan ik er weer tegenaan. Daarom heb ik besloten om dit gedicht te schrijven.


Ga nog maar eens proberen



Lopen gaat niet altijd kaarsrecht
Foto van Fundamenten
want zelfs kaarsen zijn soms krom.
Denk nu eens andersom,
voordat je knort en bromt.
Kijk eens links en ook rechts.
Maar kijk helemaal niet naar beneden,
want het deksel is boven.
Als je tegen vier muren kijkt,
zie je niet wat er buiten speelt.

Word vooral niet boos
maar klim uit de doos.
Wat je van binnen ziet
brengt alleen maar verdriet.
Haal diep adem en tel tot tien.
Pak de ladder en klim naar boven.
Verspert het deksel je de weg?
Bespuit de kartonmuur dan met water
en zie, daar verschijnt de deur.



"Het antwoord op een probleem ligt dichterbij dan je denkt"

Dichter: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

2 opmerkingen:

  1. veel success hoor!
    soms als het even tegen zit komen de beste oplossingen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Heb er vandaag weer heel veel kunnen doen. Binnenkort komt de bericht

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===