donderdag 4 januari 2018

Marianne Design Seed Pocket - alternatief gebruik

Hoi hoi, hier ben ik weer met nog een alternatieve gebruik, maar dit keer met de Marianne Design Seed Pocket snijmal.



Er zijn dertien snijmalletjes in deze set. Daar kan je natuurlijk veel mee doen. Vandaag wijs ik je hoe je een enveloppen boekje kunt maken. Dit is weer wat anders dan de normale seed pocket waar dit voor bestemd is.

Tips!!
  • Stans de kleine snijmalletjes uit meerdere kleuren om dit in laagjes op elkaar te plakken. 
  • Voorbeeld: Doe de metalen gedeeltes uit zilver spiegelpapier en de handvatten uit rood, bruin of blauw. Eigenlijk enige kleur. 
  • Maak er een schudgedeelte van om bovenop de voorkant van een kaart bevestigd te worden.
  • Plaats een foto van je kind erin als cadeau voor je ouders.

=== Close-up foto's / Close up photos === 

De voorzijde heb ik afgestemd op de binnenkant, maar toch eenvoudig gehouden.



Voor deze klus werkte ik bijna alleen maar met Craft Sensations designpapier. Persoonlijk zal ik wat duurder designpapier gebruiken omdat het goedkope papier snel scheurt als dit gaat vouwen. Dit komt ook voor als je dit vooraf rilt.

Dit probleem is makkelijk te verbergen door de zijkanten te embossen met embossing poeder, of met washi tape te versterken.



Je kunt de pockets gebruiken voor foto's, tekst of kleine stempeltjes. Daar is ook ruimte genoeg tussen de pockets zodat je 3D figuren bovenop ieder pocket kunt bevestigen.

Wil je zien hoe ik dit boekje heb gemaakt? Kijk dan naar het volgende filmpje.


=== Filmpje / Video === 






=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCTLIST ===

* Papier / Paper *
Zwart karton, Craft Sensations design blok, Mica

* Snijmallen / Dies *
Marianne Design - Seed Pocket - CR1395
Nellie Snellen - Multi frames Straight rechtangles - MFD058
Triggered Emotions - Labels - 2560377

* Stempels / Stamps *
Marianne Design - Eline's Words Mindfulness - EC0163
Marianne Design - Eline's Words Hello Baby - EC0165
Viva Decor - Winter Impressions - 4003 148 00

* Inkt / Ink *
VersaMark inkt

* Embossing *
Nuvo Embossingpoeder - Goud
Papermania Heat tool
EK Tools Antistatic powder tool

* Overig / Rest *
Acrylblok, Joy! Crafts Scoreboard & envelop maker, Score tape, Red Sticky tape, 

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi sandie
    Leuk bedacht en uitgevoerd, duidelijk filmpje, bedankt voor het delen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, moet er wel weer beetje handigheid in krijgen met de filmpjes. Als ik een tijdje geen filmpje heb gemaakt dan voel dit altijd of ik niet meer weet hoe... hahahaha

      Verwijderen
  2. Ook dit keer weer een leuke andere manier van gebruiken. Leuk zijn ook de retour-enveloppen naar elkaar. Ik lees lekker mee.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Angelique, ja een retourpakket is altijd leuk. Zo zie je veel verschil in voorkeuren van hobbyisten. Alternatieve manieren van gebruiken is ook altijd goed te weten.

      Verwijderen
  3. Hoi Sandie,
    daar ben ik weer eens! Wat een enige creatie laat je zien. Mooi gefilmd en heel duidelijk!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi GerJanne, dankjewel voor de compliment. Vind dit altijd leuk als ik iets "anders" kan doen... hihihi

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===