donderdag 30 augustus 2018

Techniek inkt: Angel in Heaven

Het is niet makkelijk om voor een jong kind een rouwkaart te maken, een jong leven dat al zo vroeg afgebroken werd dat raakt ons allemaal.
Het meisje in de stempel heeft vleugels en dat vond ik een mooie symboliek, persoonlijk wilde ik de kaart  niet al te zwaar maken qua kleur maar juist voor paars tinten te kiezen. .




Mijn techniek voor deze inkt achtergrondjes is het volgende, op bakpapier heb ik alcohol makers gebruikt en daarna met wat water beneveld, vervolgens heel gauw mijn wit papier erop gelegd even aangedrukt en verwijderd.

  • Basis kaart van 15 x 15 cm
  • Wit papier voor de vierkantje en de stempel

close up meisje met veugels

Ik heb vierkanten snijmallen gebruikt, deze zijn met foam gemat op een wit vierkant dat net wat groter is,  het geheel is rechtstreeks op de kaart geplakt.
Het meisje is gestempeld op een correspondentie kaartje van de HEMA en uit gestanst met de bijbehorende snijmal, daarna op foam gezet en op de kaart bevestigd.
Het woordje Sterkte is uit gestanst uit een restje van het paarse inkt papier.






=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Hobbykarton 
Hema -Wit correspondentie kaartje

* Stempels/ Stamps *
Aliexspress - Meisje met vleugels

* Snijmallen/ Dies*
Joy Crafts - Sterkte en Beterschap - 6002/6001
Aliexspress - vierkantjes 

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Decotime  - Alcohol markers - 82-83-85

 *Overig/Rest*
Foam tape - Lijm - Bakpapier - Spray flesje

8 opmerkingen:

  1. Wauw.....
    Daar word ik stil van, dat is verdrietig zeg.
    Maar, je kaart is prachtig, ik krijgcer tranen van in mijn ogen......voor mij is het héél goed gelukt, de boodschap komt over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals Daphne hierboven al schreef. Daar word je echt stil van.

    Maar het is een prachtige kaart Anita, ik vind het zelf ook altijd heel moeilijk om rouwkaarten te maken en als ze voor kleine kinderen zijn is het nog eens extra moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Carina, ik had niet gedacht dat de kaart zoveel zou los maken. Dan is mijn missie geslaagd

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    Bovenstaande geldt ook voor mij, ik vind de symboliek op dit kaartje heel erg mooi uitgebeeld en de kleur paars staat ook voor droefheid heel mooi gemaakt Anita!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank Martha, het hoeft ook niet altijd zwart of grijs te zijn, het is als droevig genoeg. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anita, wat een leuke alternatieve manier voor het gebruiken van alcohol markers. vind dat de vierkantjes een echt unieke uitstraling geven. rouwkaarten is altijd moeilijk te maken. je weet nooit of dit teveel of te min is. Daar zit ik ook altijd mee. Maar deze kaart van je is gewoon goed bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je, vond het verrassend hoe de alcohol op het bakpapier reageerde en vond het een mooi resultaat geven.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===