vrijdag 5 oktober 2018

Kerstboom, poinsetta maken ..........

Een tijd terug vroegen Willie & Anita ons om 2 kleuren te noemen met als basis kleur wit.
Verrassing was wij mochten dus een kerstkaart maken met 3 kleuren. 
Dit is waar ik op uit kwam.


Kerst in 3 kleuren door vmcdesigns.nl




De standaard kerstkleuren waren al vergeven dus koos ik voor wit, als de basis, grijs als tweede kleur en rood voor de accenten.

Ik heb voor deze kaart 2 kleuren grijs gebruikt op licht grijs papier.  😊
De basis is een witte kaart van 15 bij 15 cm met daarop een wit opleg vel wat ik aan de randen grijs heb aangezet. Als laatste opleg vel heb ik weer voor wit gekozen maar deze keer heb de randen rood aangezet.

Hier is de rode tekst goed te zien. 
In het midden, een beetje naar boven toe heb ik een ronde tekst stempel in rood gezet.
Ik heb meteen een apart sentiment kaartje gemaakt door de tekst te printen en heb de tekst toen rood gemaakt met heat transfer folie.

Verder heb ik deze 3 kerstboompjes uit gestanst van grijs papier en de randjes met 2 verschillende kleuren grijs bewerkt.

De kerstboom snijmallen
Verder heb ik een 3 keer een poinsettia uitgesneden van metallic papier en heb ik de hartjes van de bloemen rood aangezet en lichter laten worden naar de uiteinden toe.

Kerst in 3 kleuren door vmcdesigns.nl
Een close-up van de poinsettia's
3 hulst figuurtjes erbij, een paar dennentakjes als extra versiering en opvulling, verder heb ik mijn kaart afgewerkt met sterretjes en Nuvo drops en klaar was mijn kaart.

Kerst in 3 kleuren door vmcdesigns.nl
Close-up van de boompjes en het hulst
Zoals jullie kunnen zien kan je met 3 kleuren inkt en papier een hele mooie kaart maken.

Op mijn eigen website heb ik een beknopte blogpost van deze kaart geschreven maar dan in het Engels. Neem gerust een kijkje, ook in mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. En hebben jullie nu zelf ook kaarten gemaakt met maar 3 kleuren, zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊



In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Craft Sensation - Metallic linnen papier
Via Chasse - Basis kaart 
Clairefontaine - Grijs - Wit papier

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Ronde tekst 

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress -  Dennenboompjes - hulst
Marianne Design - Eline's Poinsettia - COL1393

* Inkt / Ink*
Stampin' Up! - Real Red - 126949  -  Basic Grey - 140932

Smoky Slate - 131179

*Overig/Rest*
Ranger - Nuvo drops - Red berry - 667N

Simply white - 651N
AliExpress - Irridescent sterretjes - Heat transfer folie
Pavo sales BV - Lamineer apparaat

Brother - Laser printer

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi, hij is schitterend geworden Carina, kan niet anders zeggen dat het een geslaagde opdracht is geworden!!. Fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, dank je wel Anita, ik vond deze opdracht heel leuk om te doen.

      Jij ook een fijn weekend.

      Verwijderen
  2. Wat een lieverd zeg!! Leuk he die bomen, heb ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, die bomen komen idd heel goed van pas iedere keer, ik heb er geloof nog 1 of 2 van besteld, maar die zijn nog onderweg.

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Carina,
    Mooie kleurencombie, wat een mooie kerstrozen heb je gemaakt,
    Superkaartje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Martha, ja die kerstrozen is nog een verhaal op zich.
      Ik had ze het vorig jaar gekocht en wist bij god niet meer hoe ik die in elkaar moest zetten. :)

      Bij toeval kwam ik bij een youtube filmpje uit wat uitlegde hoe het moest.

      Gr en fijn weekend Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===