maandag 25 februari 2019

Alle eendjes zwemmen in het water....

Mag er voor deze week een eigen keuze neerzetten, en ik moet jullie zeggen helemaal geen moeite mee. 😍
Heb mijn distress oxide's te voorschijn gehaald en hier heerlijk mee aan het stoeien gegaan.
Maar ik wil jullie natuurlijk weer bedanken voor de lieve reactie's op mijn vorige post.



Het werkt zo heerlijk ontspannen om met de inkten en de stempels te werken en van te voren niet weten wat het resultaat zal zijn. Toch gaat er niet echt veel tijd inzitten om deze kaart te maken, in een klein half uurtje is alles klaar en heb je een heel leuk resultaat, al vergt het voor een beginnende kaartenmaakster  wel wat oefening om de inkten mooi te blenden, maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Voor deze kaart heb ik als basis zwart karton gebruikt van 10.5 x 21 cm en deze in de breedte bewerkt zodat ik een mooi breed model had om veel "stempels" te gebruiken. Op water-art aquarel papier ben ik begonnen met de oxide inkten, als eerste het blauw om een mooi "water" te realiseren. Vervolgens de lucht met klein beetje geel, heel licht aangebracht om er vervolgens met iets groen over heen te gaan.

close-up van waterdruppels

Tip: je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om er een andere 
achtergrond van te maken,met b.v. bomen

 Dit is het voordeel van oxide's, het is een vettige inkt wat dan heel mooi in elkaar overloopt en zich makkelijk laten blenden. Vervolgens de mooie stempels van Marianne design gebruikt met de eendjes en de takjes. Deze stempels zitten allemaal op 1 sheet en zijn natuurlijk in de webwinkel te bestellen. De regendruppels komen nog wel van een andere serie en deze heb ik gebleekt met een beetje water en er toen glossy accent op gedaan en (dit heeft wel een poosje nodig om te drogen). en daarna het geheel op het zwarte karton geplakt. Vind het zelf een geslaagde kaart geworden die voor veel doeleinden kan worden gebruikt.


Gebruiken jullie vaak inkt om achtergrondjes te maken.

En welke inkt heeft je voorkeur?

Graag zie ik jullie berichten weer verschijnen en wens jullie nog een hele fijne week toe.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Kartonzwart
Kippers hobbyWater- art aquarelpapier

 * Stempels/ Stamps *
Marianne DesignSilhouette Wetlands CS1017
CraftEmotions - Waterdruppels 1257

 * Inkt / Ink*
Stazon -  S31 zwart
Distress-Oxide's -Salty ocean - Scattered straw - Old paper
 *Overig/Rest*
Viva decor - sponsjes ( voor het blenden)
Glossy accent

6 opmerkingen:

  1. Hij is weer erg leuk geworden Willie, mooi inkt techniek heb je gebruikt.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Anita, ja met inkt kan ik me wel helemaal uitleven.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Willie
    Heerlijk zoals je et oxide inkten kunt spelen,dit kaartje is ook weer zo leuk met die stempeltje s!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk is het toch als je even een "speelkwartiertje" mag hebben.
    Ik vind je kaart heel erg mooi geworden. Een hele mooie overloop van de kleuren ook.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina,vind de "speelkwartiertjes" wel eens te kort,maar ja soms moeten er ook andere dingen gebeuren.
      Maar het is zoooooo leuk om te doen.


      Liefs Willie

      Verwijderen
  5. Eentjes eentjes stap in een rij... een twee drie vier stap ze voorbij... een oude liedje van onze basisschool. Leuk hoe je de eendjes in de scene gebruikte... leuke kaart.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===