dinsdag 26 februari 2019

Pebble Art op het strand

Het mooie weer komt er weer aan en de zon laat zich steeds meer zien.
Hierdoor krijg je toch alweer zin in de lente en de zomer, tenminste ik wel.
Iedereen weer bedankt voor de lieve reactie en de mooie complimenten op mijn vorige blog.


Het thema waar ik deze keer mee aan de slag mocht gaan is Pebble Art.
Voor mij een uitdaging, want ik had nog niet eerder wat met Pebble Art gemaakt.
Maar al snel kwamen de ideeën boven borrelen en ging ik op zoek naar de materialen om dit te maken.
Pebble Art is voor zowel beginners als gevorderde knutselaars goed te doen.
Het nam me ongeveer een uur in beslag om dit te maken.

Voor deze opdracht heb ik besloten om een zomers tafereeltje te maken van het strand.
Ik ben opzoek gegaan naar steentjes, zand, takjes en andere natuurlijke materialen om dit schilderijtje te maken. Want Pebble Art is kunst met natuurlijke materialen.

Mijn materialen voor het schilderij
Als eerste heb ik mijn canvas met inkt bewerkt om de zee te maken.
Ik heb hiervoor washi tape erop geplakt zodat ik een mooi strakke horizon kon maken.

Canvas bewerkt met inkt
Hierna heb ik het canvas aan de onderkant met lijm ingesmeerd en het zand toegevoegd.
Dit heb ik eerst goed laten drogen voordat ik de overige materialen heb opgeplakt.

Achtergrond is klaar en overige materialen liggen klaar
Ik heb nu eerst alle materialen op hun plek gelegd voordat ik ze vast heb geplakt.
Hierdoor kun je nog een beetje schuiven voordat het echt vast zit.

TIP!!! Gebruik een lijmpistool zodat de zwaardere materialen goed vast blijven zitten

Na een uurtje werk is mijn schilderijtje af en kan ik hem een mooie plekje geven in mijn woonkamer.


Deze techniek kun je voor vele doeleinde gebruiken. Ik heb er nu een schilderij mee gemaakt, maar je kunt er ook sieraden mee maken of een leuke decoratie voor een cadeau.

Heb jullie vragen?? Stel ze gerust op onze blog en ik zal je daar ook antwoord geven.

Geïnspireerd geraakt...…. we zien jullie Pebble Art creaties graag terig op onze site.

Ik wens jullie een hele fijne en vooral creatieve week toe.
Tot de volgende keer.



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Inkt / Ink*
Ranger Distress Inkt - Salty Ocean

 *Overig/Rest*
Faith Gunnel Imp & Exp - Moss Fantasy
Van Bleiswijk Holland - Canvas 20cm x 20cm
Action - Decoratieve steentjes
takjes - conifeertakjes - steentjes (uit de tuin)

8 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===