donderdag 21 februari 2019

Dancing girl on a Dalia...

Hebben jullie een leuke Valentijnsdag beleeft de vorige week, hier was het een leuke dag.
ik heb weer genoten van jullie berichtjes op mijn blog bericht. Vandaag heb ik een leuke meisjes kaart gemaakt, met een vouwtechniek.


Dalia folding staat voor mij gepland vandaag, wat is dit leuk om te doen. Ik heb er een  meisjes kaart van gemaakt. Het vouwen op zich is niet moeilijk wel even een werkje, het heeft 1 uurtje in beslag genomen om de kaart te maken.

Mijn idee voor deze kaart kwam in me op toen ik een andere snijmal aan het zoeken was voor een kaart, en de danseres van Couture Creations zag liggen, en het idee was geboren voor de Daila folding kaart.
De 9 rondjes
Als eerste ben ik begonnen om 9 rondjes uit te stansen uit dubbelzijdig design papier.
deze had ik nodig om mijn bloem te vouwen.
De rondjes zijn eerst door de helft gevouwen, daarna vouw je ze nog eens dubbel, niet helemaal, 1/4 maar, vouw van de helft aan weerszijde een klein stukje om, draai het geheel en vouw de 2 helften naar de midden lijn toe.
Hier kun je goed het burlap haar zien
Onderstaand filmpje van Splitcoaststampers voor verduidelijking van het vouwen.


Nadat alle 9 rondjes zijn gevouwen heb ik ze in het rond geplakt.

Tip! als je een extra rondje uitstanst en je zet daar als een wagenwiel streepjes
 op, is het veel makkelijker om de blaadjes erop te plakken.

De ballerina heb ik voorzien van een jurkje in een bijpassende kleur paars, deze is door de sterrenembossing folder van Love 2 gehaald ( deze zat bij de stansmachine die ik bij de Action heb gekocht.)
Ik heb nog bijpassende schoentjes gemaakt voor de ballerina die zijn voorzien van een klein strikje uit haakgaren. De schoentjes zijn uit zelfde kleur paars als het extra jurkje van de ballerina.
De haren zijn gemaakt van een stukje Burlap.
Nog een klein hartjes ballon, 1 uit wit en 1 uit paars, net even naast elkaar geplakt voor een speels effect.
Gebruikte materialen
Nadat alle onderdelen klaar waren heb ik een paarse basis kaart genomen en deze door de onderstaande embossing folder gehaald van Nellie Snellen.
Het rondje van mijn Dalia folding paste precies in het rondje van de embossing folder, toeval.
De ballon, en het tekst rondje zijn op foam gezet, en achter de tekstrondje zijn paarse draadjes geplakt.
Het geheel is afgewerkt met strass steentjes voor wat meer bling.


Wat is jouw favoriete vorm van vouwen.

Laat je hem zien op onze Facebook site!!

Alvast een fijn weekend gewenst.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobbykarton - Paars - Wit - 
Design papier - geen merk los blaadje ooit gekregen

* Stempels/ Stamps *
Joy - Engelse teksten 6410/0018

 * Snijmallen/ Dies*
Courtore Creation - CO 723737 Ballerina 
Craft SensationRonde set snijmallen

 * Inkt / Ink*
ClearsnapHolding Inc. Colorbox - Seaglass

 * Embossing *
Nellie Snellen - Spring is in the air round EFE005

*Overig/Rest*
Foam - Haakgaren wit - Lijm - Strass steentjes - Paars garen

7 opmerkingen:

  1. Super kaart geworden, vooral de vraag, hoe werk je hem verder af zonder dat het vouwgedeelte daardoor wegvalt. Ik zie dat jij je embossing folders vaker gebruikt voor op achtergronden. Ik moet ze zelf ook eens wat vaker gaan gebruiken. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Carina, ik werk heel graag met embossing folders, ook het combineren van embossing folders vind ik erg leuk. Je kunt ook veel meer met ze dan alleen gebruiken, wat ook erg leuk is om te doen, als je bloemen uitgestanst hebt om deze door een embossing folder te halen, geeft een leuk effect.
      liefs Anita

      Verwijderen
    2. Het laatste heb ik idd wel vaker gedaan, geeft toch dat beetje extra. :)

      xxx Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Anita
    Mooi gedaan met die gevouwen cirkeltjes en zo leuk die ballerina er bovenop!
    Inderdaad embossing op een kaart is prachtig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Martha, het was even een beproeving met mijn handen uiteindelijk toch gelukt.
    Een heel fijn weekend gewenst, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je heb er weer een plaatje van gemaakt. Leuk zo met de ballerina.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===