maandag 18 februari 2019

Pebble Art met schelpen

Voor dit thema moest ik toch wel even Pinterest raadplegen om wat ideeën op te doen, en er staat gelukkig genoeg en heb me kunnen uitleven. Vorig jaar zijn we een weekje naar Egmond aan zee geweest en wat doe je dan als je op het strand loopt......juist schelpen zoeken en meenemen naar huis.
Nog geen idee wat ik er toen mee zou gaan doen, maar toen bekend werd dat ik een Pebble Art zou gaan maken, dacht ik dus gelijk aan mijn schelpjes van vorig jaar.
Maar voor ik het resultaat lat zien wil ik jullie weer heel hartelijk bedanken voor de reactie op mijn vorige post, zo leuk om ze elke week weer te lezen.


Super leuk om eens wat anders te maken dan een kaartje, en door iedereen te maken, met de voorbereidingen een half uurtje werk.


Begonnen ben ik  met een ovaal mdf te bewerken met zwarte gesso, dit heb ik gedaan met een niet al te grote kwast, en deze aan de lucht laten drogen (gaat supersnel) daarna een vierkant canvas van 20 x 20 cm ook met zwarte gesso bewerkt. Vervolgens op het ovale mdf mijn schelpen gerangschikt tot een bloemmotief en een lange schelp gebruikt als steel en deze met een lijmpistool vastgeplakt.
(Pas op de lijm uit de lijmpistool is heel heet.) Ook op het canvas nog wat schelpjes als decoratie aangebracht.
In het hart van de bloem een metalen " bloem" geplakt. Het ovalen mdf op het vierkante canvas geplakt en deze bewerkt met bronskleurige Gilding wax en blauwe Nuvo wax, om er een mooie finishing touche aan te geven.

Close-up van de schelpenbloem

Tip: ook kun je natuurlijk allerlei ander materiaal gebruiken
 voor een Pebble Art, b.v. steentjes, koffie bonen, bruinen bonen etc....


Hebben jullie al wel eens iets met Pebble Art gemaakt?

Ben er wel benieuwd naar of misschien is dit de aanzet om iets te maken 😊

Ik kijk weer uit naar jullie berichtjes, schroom niet om ze te schrijven want ze worden allemaal gelezen en gewaardeerd. Ik wens jullie nog een hele fijne week toe.




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
*Overig/Rest*
Canvas- Blijswijk - vierkant 20 x 20 cm
MDF- Ovaal
Dutch dobaadoo- gesso- zwart
Lijmpistool
 Schelpen - Uit de zee
Nuvo - Embellischment Mousse-Old Navy
Pebeo - Gilding wax- bronce
Metaal bloem

11 opmerkingen:

  1. Het is een prachtige creatie geworden Willie maar ik houd het toch liever bij het kaarten maken :-) Fijne maandag en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Wilma,de kaarten blijven ook zeker voorbij komen hoor,maar af en toe doen we even wat anders tussendoor.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keigaaf is hij geworden Willie.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Willie
    Wat een mooi kunstwerk zeg!
    Ik heb nog nooit van pebble art gehoord zal het eens gaan opzoeken!
    De jouwe is in elk geval super!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Martha er is heel veel te maken met pebble art,steentjes knoopjes,etc...
      Dank je wel voor je berichtje

      Liefs Willie

      Verwijderen
  5. Wat is hij mooi geworden, Willie.

    En waarom heb ik niet aan koffiebonen gedacht.
    Heb hier nog een kilo of zo ervan staan, wie weet ga ik ze alsnog nog een keer gebruiken. ;)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi,Carina,ja dat weet ik ook niet waarom je daar niet aan hebt gedacht,maar kan altijd nog.
    Dank je wel voor je bericht.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee om schelpen ipv pebbles te gebruiken. Daar hou ik van...

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===