dinsdag 5 februari 2019

You can't RESIST this technique!

Goedendag! Zoals altijd, bedankt voor jullie mooie reacties op mijn laatste bericht.

Voordat ik begin, zou ik graag een kleine grap willen delen. Toen ik de opdracht voor deze kaart voor het eerst kreeg, vroeg ik hardop: "What is 'color resist'?" (Ik praat in het Engels met mijn man.) 
Mijn man antwoordt: "Make a black and white card and say that you 'resisted using colors'." 
Welnu, ik denk dat dit ook een manier is om ernaar te kijken! Maar ik blijf bij mijn mooie kleuren ....


Dus de kaart voor vandaag toont de color resist techniek. In tegenstelling tot wat mijn man denkt, is color resist een effect waar de kleur niet in het papier binnendringt door een laag was, een embossing / watermerk inkt of een laag gesmolten embossing poeder op het papier. In mijn kaart laat ik zien: Color resist met embossing poeder.  Deze kaart is vrij eenvoudig te doen en duurt ongeveer een uur of minder om te voltooien. 



Ik begon met het leggen van mijn achtergrond stempel in het midden van de kaart. Helaas was de stempel in de lengte niet groot genoeg, dus besloot ik hem in een hoek van 90 graden te plaatsen. Vóór het stempelen, heb ik de kaart met mijn powder tool geborsteld, omdat ik later embossingpoeder ga gebruiken. Met mijn stamping tool heb ik met VersaMark op het witte karton gestempeld.

Tip! Gebruik voor je de VersaMark aan brengt, een powder tool om je papier antistatisch te maken.  Zodat je embossing powder alleen op je Versa Mark afdruk kleeft.

Gebruik van een stamping tool maakt kaarten maken heel makkelijk.
Daarna besprenkelde ik Ranger Silver Pearl embossingpoeder. Dit is een prachtig embossingpoeder dat half doorschijnend is en de kleur van het papier door het embossing poeder te zien is. (Denk aan een soort een parelmoer vellum, maar als embossing poeder!) Omdat ik het op wit karton gebruik, gaf het een zilverwitte parelachtige look. Hoe dan ook, daarna ik smolt ik het poeder op de kaart met mijn heat tool.

Look hunny, I resisted using colors...for now.
Vervolgens was het tijd om kleur toe te voegen met mijn vertrouwde Distress Oxides en een hulpmiddel voor het mengen van inkt. Vanuit het centrum heb ik Broken China, Wilted violet, Blueprint sketch en Seedless preserves gebruikt. Toen de kleuren allemaal waren gemengd, veegde ik overtollige inkt die op de embossing zat af met een droge microvezeldoek.

Ik hou van kleuren!
De volgende stap was het uitsnijden van de voorbedrukte vellum met de tekst: "HAPPY birthday to you". Ik heb hiervoor een cirkel snijmal met stik randje gebruikt. Ik wilde dat het vellum omhoog zou komen, maar met het aanbrengen van foam tape achter de vellum zou het er niet mooi uitzien. Dus besloot ik de middelste bloem eruit te knippen en het vellum er direct op te lijmen.

Tip! Voeg lijm toe achter de letters, zodat de lijm niet door het vellum te zien zal zijn.

Knip-knip, snij-snij, plak plak.
Vervolgens sneed ik een kleinere cirkel van 1 mm knutsel foam om de middelste bloem op te verhogen en snij ik ook de ruimte tussen de middelste bloem en de rest van de achtergrond weg, zodat wanneer ik de middelste bloem optil, deze het midden meer dimensie geeft. Maar op dit moment voelde ik dat de kaart meer nodig had, dus stanste ik enkele blaadjes en twijgen van goud folie karton en vellum. Ik heb de bladeren en twijgen achter de middelste bloem toegevoegd.

Eindelijk leg ik alles op een parelmoer paars karton. Ik heb de strass steentjes toegevoegd voordat ik de middelste bloem erop legde zodat de bladeren en twijgen niet in de weg zouden zitten. 

Dus hier heb je het, mijn paars-indigo kleur Color Resist verjaardagskaart!

*engelenkoor* je zou het door je scherm heen willen aanraken, haha!

De color resist techniek is zo eenvoudig te maken en je kunt er heel snel prachtige kaarten mee maken!

Als je de color resist techniek hebt gedaan of vragen hebt, kun je hieronder reageren!

Veel plezier met het maken en 'create happiness today'!


      

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Hobbykarton - Wit - Paars
DecoTime - Vellum Quotes DSL34753
Goud folie karton
Vellum

* Stempels/ Stamps *
Ali Express - Bloem en bladen kaleidoscope achtergrond

* Snijmallen/ Dies*
Craft Emotions - Cirkel en cirkel met gestikte randen

* Inkt / Ink*
Distress Oxides - Wilted violet - Blueprint Sketch - Broken china - Seedless preserves
Tsukineko - VersaMark

*Overig/Rest*
Ranger - Glossy Accents - Ink blending tool - Silver pearl embossing powder - Multi medium matte
EK Tools - Powder tool
Nellie's Choice - Stamping buddy pro
Crafts & Co. - Hot air gun 109
Ali Express - Knutsel foam - Strass steentjes

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stempel heb je gebruikt Emma, en de kleuren die je gebruikt hebt!
    Prachtig gewoon. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende creatie!
    Lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Emma,
    Heel mooi deze kleurrijke creatie, prachtig zoals je het tot een kaart hebt verwerkt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top kaartje, mooi van kleur, goed idee om je stempel 90 graden te draaien. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===