woensdag 27 maart 2019

Een optie als je snijmal niet wilt uitsnijden

Vandaag wil ik jullie laten zien dat je een snijmal ook anders kunt gebruiken. Alhoewel dit uit nood geboren is.
Bedankt voor alle leuke lieve berichtjes die ik wederom mocht ontvangen van jullie. 😍 ook op mijn eigen Facebook pagina, de link vind je onder mijn logo.

Deze kaart is voor iemand die pas begint goed te maken ongeveer 20 min ben ik er mee bezig geweest. De tweede kaart nam 30 min in beslag.

Misschien is jullie dit ook wel een keer overkomen, je koopt een snijmal en hij snijd niet goed uit!!!
Hij was niet zo duur en de schade viel mee.

Tip!! als je snijmal niet goed meer wilt uitsnijden, niet weggooien
gebruik hem als stempel, embossing mal of maak een potlood afdruk.

Wat heb ik gedaan de snijmal heb ik aan de achterkant van mijn 13 x 13 cm witte parelmoer kaart vast geplakt met tape.
Tip!! om de juiste druk te weten die je nodig hebt voor een mooie 
embossing afdruk te maken, even een proef afdruk maken.

De kaart draai je om en leg hem open neer hierboven op leg je het embossing matje wat bij je stans machine zit vervolgens draai je het door de machine.

Daarna gebruikte ik de rand embossing folder van Cuttelbug, vervolgens is de vlinder opplakken en mijn kaart is klaar.

Ik laat jullie nog een kaart zien, hoe je op een andere manier een afdruk kunt maken.

Close-up van de ronde mandala snijmal
Hierbij heb ik op een wit vel papier de Mandala schijf neer gelegd, met de snijrand naar beneden op het papier vast geplakt, draai hem om en vervolgens ga je met een houtskool / potlood plat over je papier, je figuur komt nu te voorschijn.


Vervolgens even de hairspray erover heen spuiten, dit fixeert de potlood afdruk zodat het niet meer afgeeft.


Ik heb de Mandala uitgestanst met een ronde snijmal en uit het DSP met een schulp rand.
De ronde schijf is onder de DSP opening geplakt en vervolgens op de kaart, de kaart is afgewerkt met een stempel op een ovaal dat bewerkt is met de Memento inkt.

Wat doen jullie met een snijmal die niet meer uit snijd.


Welke tips heb je nog voor mij die bij jouw werken.

Morgen ben ik er weer op mijn vaste dag 😊

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Hobby Beurs - Wit -  Craft Sensation - Design Papier

 * Stempels/ Stamps *
Marianne Design  - KJ 1701 Gefeliciteerd

 * Snijmallen/ Dies*
Boekenvoordeel - Ovaal snijmallen
Aliexspress  - Ronde schijf ( mandala)
Aliexspress - Ronde snijmal met schulpjes

 * Inkt / Ink*
Memento - Grey flanel 902

 * Embossing * 
Cuttelbug  - Rand embossing borders - With love sku 37 1171

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Houtskool / potlood merkloos

 *Overig/Rest*
Haarspray - Lijm - Strass vlinder - Kruidvat plastic vlinder 

10 opmerkingen:

  1. Dat zijn wel leuke opties Anita! Mooie kaartjes heb je ervan gemaakt!
    Ik moet zeggen dat het me altijd nog wel lukt om ze uit te snijden door ze een aantal keer achter elkaar de door machine te doen en steeds omdraaien...
    Fijne dag en lieve groetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wilma, leuk dat je komt kijken naar mijn post, ik heb echt alle trucjes en tips van mensen uit de kast gehaald, bij deze snijmal was het echt een verloren zaak. Ik heb had nog een trucje en dat was met een stukje harde zeep er over heen gaan ook dat mocht niet baten. Maar we vinden wel een andere manier om er toch weer iets van te maken. Bedankt voor je lieve reactie.
    Jij ook een fijne dag, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    Eerlijk gezegd is het me nog nooit overkomen dat een stans niet uitsnijdt, ik gebruik bij ingewikkelde stansjes wel vaak een metalen dun plaatje, ik heb de bigshot dat werkt heel goed!!
    Maar jouw alternatieven zijn leuk bedacht en goed bruikbaar ook als je stans gewoon nog snijdt goed bruikbaar!Bedankt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, inderdaad ook als je snijmal het nog goed doet is hij op deze manier te gebruiken.
      Liefs Anita

      Verwijderen
  4. Hoi Anita, ik heb ook al een paar keer zo'n vervelende snijmal gehad.
    Ik gebruikte dan vaak idd een metalen plaat of extra shims van karton.

    Jou alternatieven zal ik zeker een keer proberen. :)
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat had ik ook geprobeerd met de extra shims van karton, Carina ook met een metaal plaatje. Dan maar op deze manier :)
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn cuttlebug doet niks meer als ik met de hendel draai draaien de rollen niet, kunt u me raad geven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn naam is Thea Dekkers van kapotte cuttlebug

      Verwijderen
    2. Ik heb zelf geen cuttle bug, maar ik het even voor je op google gekeken en kon daar maar 1 filmpje vinden met waarschijnlijk jou probleem.

      Misschien heb je hier wat aan om het probleem op te lossen.

      https://youtu.be/wmyGnOZGLmg

      Verwijderen
    3. Hallo Thea, ik hoop dat je je Cuttlebug met deze video kan maken, hij is wel een beetje langdradig. ☺️

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===