dinsdag 26 maart 2019

Mooie momenten in een album

Jeetje wat een storm is er over ons land getrokken. Echt knutselweer vinden jullie niet?
Heerlijk aan tafel met al je spulletjes terwijl de wind om het huis giert.
Ook wil ik iedereen weer bedanken voor de leuke reacties op mijn vorige blog.


Deze week kreeg ik vrije keuze toegewezen.
Altijd moeilijk, want wat ga je maken en laten zien. Na lang nadenken heb ik besloten om iets met al die foto's te doen die nu op mijn PC staan.
Deze opdracht is voor zowel beginners als gevorderde zeer goed te doen. Je kan namelijk niets fout doen. Het nam me ongeveer 2 uur in beslag om het maken
Voor mijn vrije keuze heb ik een start gemaakt met mijn vakantiefoto's van vorig jaar.
Ik wil al een tijdje mijn foto's mooi bundelen en vooral de mooie momenten voor onze zoon vastleggen.
Vandaar dat ik heb besloten om een Pocket-Page album te gaan maken.
Dit is een album waarbij jezelf je lay-out maakt en die kan invullen zoals je zelf wilt.
Ook kun je je achtergronden zelf maken. Ik laat jullie graag zien hoe ik deze pagina heb gemaakt.

Verschillende inkten en materialen voor stempelen.
Als eerste heb ik gekeken welke kleuren inkt ik wilde gebruiken om mijn achtergrond  te maken.
Ik heb gekozen voor blauw, groen en roze.
Ik heb de blauwe inkt om mijn kliedermat gestempeld en daarna er water bij gesprayd.
Toen heb ik een spons (huishoudspons) gepakt en daarmee de inkt op het papier gestempeld.
Bij de groene inkt heb ik een plastic zakje gepakt en daarmee de inkt aangebracht zodat je verschillende effecten krijgt. De roze inkt heb ik weer met de spons gedaan.
Na elke kleur heb ik mijn pagina gedroogd met een heattool.

TIP!! Niet nadenken als je met een spons o.i.d. de inkt aanbrengt op je papier. Gewoon doen is het advies. Niets is fout en het lukt altijd. Begin altijd met weinig inkt. Je kunt altijd meer toevoegen.


Toevoegen van stempels en accenten
Hierna heb ik met zwarte stempelinkt verschillende stempels aangebracht op mijn papier.
ik heb hiermee wel rekening gehouden waar ongeveer de foto's zouden komen.
Ook heb ik gebruik gemaakt van een stencil. Leg deze op je papier en ga er met inkt overheen.
Hierdoor krijg je leuke accenten op je pagina.

Mijn uiteindelijke achtergrond
Na heel wat geklieder en gestempel is mijn achtergrond klaar.

TIP!! Wil je meer weten over inkt, kijk dan ook even via onderstaande link naar de review van     
Sandie. Zij legt het verschil uit tussen verschillende inktsoortenVerschillende inkten


Nu kunnen we de foto's, de accessoires en tekst gaan toevoegen.
Ik heb verschillende variaties gemaakt en heb veel geschoven en dingen toegevoegd en weer weg gehaald totdat ik dacht: JA...…. dit is goed.
Mijn weg naar de uiteindelijke pagina
Nadat alles naar mijn inzicht goed lag, heb ik alles pas vastgeplakt.
De laatste pagina van bovenstaande foto is het uiteindelijke resultaat.

Even van dichtbij laten zien hoe het eruit ziet
Ik heb nu voor het thema vakantie gekozen, maar je kunt ook prima zelf een album maken van een verjaardag een huwelijk en nog veel meer.
Hiermee geef je net dat persoonlijke tintje aan je fotopagina.

Heb je vragen??? Stel ze gerust hier op ons blog. Ik zal je daar zo snel mogelijk antwoord geven.

Heb jij wel eens een eigen achtergrond gemaakt voor een project? Laat het ins zien op onze pagina op Facebook.

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met mijn blog en dat jullie allemaal een mooi album gaan maken.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Kippershobby - WaterArt paper
Scrapdelight - Designpapier

* Stempels/ Stamps *
DLS Design - DLS Iridescent

* Stencils/ Masks*
StudioLight - MASKMB06

* Inkt / Ink*
Ranger Distress inkt - Pine Needles
Ranger Distress inkt - Tumbles Glass
Ranger Distress inkt - Worn Lipstick
Stazon - SZ-31 Jet Black

 *Overig/Rest*
Scrapdelight- DLS Embellishment-en PocketPage kit Iridescent


6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Natasja
    Mooie pagina heb je gemaakt met jullie vakantie herinneringen, heerlijk dat rommelen met inkt om een mooie achtergrond te krijgen, ik doe dat ook graag!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment Martha.
      Ik ga zeker meer met inkt werken

      Verwijderen
  2. Het eerste begin is gemaakt Natasja, leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig geworden, ik zit er de laatste tijd zelf ook over te denken om zoiets met de foto's van mijn dochter te maken van toen ze klein was.
    Een scrapbook had ik er al voor gekocht, nu alleen nog de tijd en de inspiratie vinden. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina...…...hier hetzelfde.... genoeg inspiratie alleen niet genoeg tijd hihihi

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===