woensdag 6 maart 2019

Pebble Art on Scrap

Welkom bezoeker! Wat super leuk dat jullie weer eens langs komen. Altijd een eer om weer iets te lezen van onze trouwe bezoekers.
Een aantal weken geleden heb ik jullie al verteld dat jullie de opdrachten van ons anders in mijn werk terug zullen zien. Ik heb daar de laatste paar weken goed over nagedacht wat ik nu precies zou willen. Kaarten maken lig voor mij op een zeer laag pitje. Dus de opdrachten die jullie van mij de komende tijd zullen zien zal de meeste keren niet verwerkt worden op kaarten.

Mijn close up
Vanaf nu zullen jullie de opdracht verwerkt zien in scrappen of project life. Zo kan ik gelijk mijn foto's leuk gebruiken en heb ik er zelf ook wat aan.
Vandaag laat ik jullie zien hoe ik Pebble Art heb verwerkt op een scrappagina.

Ik heb hiervoor een A4 WaterArt papier gebruikt en een foto van mijn kleinzoon. Is dit voor beginners? Nee hoor eigenlijk kan iedereen dit. De tijd die je er in steekt is heel persoonlijk. De ene keer doe ik er 2 uur over, de andere keer korter of soms langer.


Pebble Art met knopen
Zoals jullie zien op de foto hierboven heb ik Pebble Art gemaakt van knopen (ooit een lading knopen gehad van iemand). De stam heb ik gemaakt met een zwarte stift.
De achterkantgrond (waar ik uiteraard mee begonnen ben) heb ik met 3 kleuren inkt gedaan. 
Van te voren kijk ik wel welke foto(s) ik wil gebruiken i.v.m. de kleuren en wat heel belangrijk is WAAR wil je de foto hebben op je pagina. Zodat ik alles wat ik op de achtergrond doe niet helemaal verdwijnt achtermijn foto(s).
Op een crafts sheet of op mijn glazenmat heb ik 3 kleuren inkt gestempeld en een beetje water er op gespayd. Met een plastic zakje of een sheet heb ik hierop gedept en daarna op mijn pagina her en der gedept. Zo ben ik door gegaan tot dat ik dacht dat het wel voldoende was.

TIP! Niks is teveel of te weinig tijdens het scrappen. Je gaat door tot dat je het zelf leuk vind en voldoende!

Foto's mat ik vaak omdat dit een leuk effect geeft en je foto echt naar voren wordt getrokken, zeg maar. Ook dit heb ik gedaan dit keer met kleuren die erbij passen maar dit is niet echt nodig. 
Leg gewoon stukjes papier achter je foto tot dat je het zelf leuk vindt.
(Leuk he, ga ik jullie nu vertellen hoe ik het doe terwijl ik zelf een beginner ben)

Label met de word punch board
Op de foto hier boven zie je een leuke label, althans ik vind die leuk hihi. Deze heb ik gemaakt met de We r Memory keepers word punch board.


Dit is zo leuk en kan je voor allerlei dingen gebruiken: Kaarten, albums, cadeaudoosjes, enveloppen enz. Als je deze aanschaft ga je er zeker geen spijt van krijgen. 
Hoe je de word punch board kan gebruiken, adviseer ik jullie naar you tube te gaan. Daar staan een aantal filmpjes met uitleg.
Het zelfde vind ik met de Tonic Studio glasmat. Hier kan je op snijden, verven, stempelen enz. Babydoekje erover en klaar! En deze scheelt gewoon een hoop met die glasmat van Tim Holtz. 

Tonic Studio glas snijmat
Wat heb ik nog verder gedaan Ohja...met grijze inkt weer wat op mijn glasmat gestempeld en gesprayd (beetje meer water dan normaal) en met een kwast gespetterd om mijn pagina. Leef je uit, gooi je spanning of agressie eruit hahahha.. Net als de familie Knots vroeger: Kloddertje rose (in dit geval inkt) hier, kloddertje rose daar!! (sorry ik liet mij gaan. Ik zag het even voor mij)

Nu ben ik tevreden!!! Wat vinden jullie ervan?

Helemaal af!!!
TIP! Dit kan je ook op een kaart verwerken he.

Wat vinden jullie van scrappen? 
Al eens geprobeerd?

Weet je...plaats eens wat in onze groep. Wij zijn erg benieuwd naar jullie projecten hoor!!



                    Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Water Art papier a4

* Inkt / Ink* 
Dye Izink - Kleuren Cire - Thé - Miel
Archival - Grijs

*Overig/Rest*
Lijm, knopen, zwarte stift
Tim Holtz - Distress sprayer

We R Memory Keepers - word punch board
Tonic Studio - Glazen snijmat

8 opmerkingen:

  1. Een prachtige creatie Daniëlle!
    Fijne dag en lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Daniëlle
    Leuk om die techniek te combineren met scrappen, het resultaat is leuk en mooi, bewaar je het in een album?
    Ik schrap zo af en toe kan het niet laten zien in de groep, daar ik geen Facebook heb.....
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Martha
      ja ik bewaar het in een album. Jammer dat je geen facebook hebt. Als is het alleen voor je creatieve hobby. Ik heb 1 prive facebook maar ook 1 creatieve facebook, die hou ik gescheiden

      Verwijderen
  3. Oh die is leuk geworden Danielle.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===