donderdag 7 maart 2019

Woordjes, washi tape en 3 rasters maken???

Hoi, hoi, super leuk dat jullie elke week even komen kijken op het blog, enne bedankt nog voor de leuke reacties.
Willie heeft voor jullie een leuke sketch gemaakt!! waar je eindeloos mee kunt variëren. Vandaag mijn bijdrage.


Deze kaart kan door iedereen gemaakt worden, er zit alleen even wat tijd in het stanswerk van de letters en de kaders, ik heb er 3/4 uur aan gewerkt.

Mijn witte basiskaart is 15 x 15 cm en is gemat met een DSP van een hele stapel losse velletjes (geen merknaam meer.)  Het DSP heeft een maat van 14.7 x 14.7 cm.
Wil je ook een raster / randje maken dan plak je ze zo aan elkaar aan de achterkant.

Hier kunnen jullie zien hoe ik het de snijmallen aan elkaar heb geplakt 
De lange strip die is beplakt met washitape, en is 3 cm bij 14.8 cm.

De woorden stansjes zijn verschillend van lettertype

Marianne Design basis rechthoeken heb ik genomen voor de rasters te maken, en er zijn 2 opeen volgende maten aan elkaar vast geplakt, deze hebben een maat van 4 x 8 cm en zijn 3 x uitgestanst. 
De Hello - Happy Birthday en To You zijn 4 x uitgestanst en op elkaar geplakt. Zo krijg je leuke details.

Tip!! door meerdere keren iets uit te stansen/ en uit verschillende texturen.
Door ze op elkaar te plakken krijg je een leuke kaart voor iemand die slecht zien of blind is. 
Zij voelen immers met hun vingers.

Hier kun je goed de laagjes zien
To You is samen gesteld uit Thank You, want hier had ik geen aparte snijmal voor, en zo gaat het ook.


Tip! Haal meer uit je snijmallen, kijk eens wat je er mee kunt doen, 
samenstellen of juist los knippen en weer samenstellen.

Nadat alles op elkaar geplakt was ben ik de kaart gaan opbouwen en dan is hij ook zo klaar.
Je kunt met deze sketch heel veel variëren, gewoon spelen met de spullen die je hebt, een plaatje erin, of een raster omwikkelen met touw, of met mica er tussen en er een schud gedeelte van maken.


Vinden jullie het leuk om sketch kaarten te maken.

Ik wel, vooral om er ook een eigen draai er aan te geven.

Een fijne dag, en een heel goed weekend gewenst,



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobbykarton -Wit - DSP

* Snijmallen/ Dies*
Marianne Design  - CR 1334- basis rechthoek
Aliexspress - Woorden

  *Overig/Rest*
RT Beheer - Washi tape blauw - Foam- Lijm

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart Anita!! Slimme tip met de mallen aan elkaar geplakt en stansjes een aantal keer uitdraaien en op elkaar plakken heb ik sinds kort ook ontdekt en maakt je kaart inderdaad fraaier!! Fijn dag en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wilma, zo gezellig dat je elke dag komt kijken op ons blog, graag gedaan Wilma, zo leren we elke keer wat nieuws, ook ik leer van andere. Fijne dag gewenst.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaart geworden Anita, ik zelf stans sommige delen ook meerdere keren uit om ze dan op elkaar te plakken. Heb er nooit bij stilgestaan dat het voor slechtzienden en blinden ook heel fijn is.
    Ik doe het altijd om meer dimensie te creëren.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Carina, in de zorginstelling, waar ik regelmatig kwam/ kom noemen ze dit voelkaarten, de bewoners waren/zijn er erg blij mee, onbewust heb je er al aan mee gewerkt.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Anita,
    Mooi deze dimensionale kaart slim zoals je de mal hebt gebruikt het resultaat is ddn leuke kaart!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Martha, dankjewel, het is zo leuk om te spelen met je hobby spullen en het schoot me weer te binnen toen ik aan deze kaart begon om hem grotendeels dimensional te maken. Alvast een fijn weekend.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kaartje weer AnitA...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Rosina, iedere keer proberen weer iets leuks te maken, dankjewel, fijn weekend gewenst.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===