donderdag 4 april 2019

Smiley`s ............ and funfold

For English, please use the translate function in the sidebar

Vandaag heb ik voor jullie een fun fold kaart gemaakt, weer eens geheel iets anders vanwege mijn handbeperkingen gaat het vouwen mij niet zo goed af. Ik laat me niet gauw ontmoedigen en blijf  het proberen.


Dit is geen moeilijke kaart om te maken, exact scoren en vouwen is wel een must, met het uitstansen van de versieringen en het maken van deze kaart ben ik een klein uurtje bezig geweest.
Zoals je kunt zien heb ik er even een steen opgelegd om de kaart dichtgevouwen te laten zien. De steen die je hier rechts ziet, heb ik eerder dit jaar gemaakt met een stip techniek.
Ook heel erg leuk om te doen, en de steen is reuze handig als je 1 vinger tekort komt om je kaart vast te houden als je de foto aan het maken bent.

De maat van de kaart is 21 x 21 cm je vouwt hem doormidden, dan nogmaals, en 1 x diagonaal. Een helft van het vierkant vouw je diagonaal naar boven toe om, zoals je kunt zien op de foto.

Het patroon van de kaart
Nou had ik een paper block liggen van W&O Products B.V.  met allemaal smiley`s erop en het patroon is nogal druk, tja en wat doe je daar dan mee, ik besloot om een driehoek snijmal te nemen van Triggerd Emotions deze is met een bloem motief, als je hem uitstanst het ziet er super leuk uit.

Tip!! heb je druk DSP dan is zo`n gedetailleerde snijmal een uitkomst,
het drukke patroon minimaliseert hier door.

De gebruikte materialen
Deze driehoekjes heb ik op elk vlak geplakt, en aan een zijde heb ik een bloem gezet gesneden uit het zelfde DSP papier.


Daarna nog eens in mijn restjes lade gekeken en daar vond ik nog spiegelkarton in goud, het paste qua kleur bij het DSP van de smiley`s.


1 witte cirkel, 1 gouden, en een van vellum deze is van Disa Direct Sales b.v. met daarop een gouden tekst.

Hier zie je de goud bedrukte tekst
Je kunt deze kaart op verschillende manieren recht opzetten.

Dit is 1 manier
Kies wel van te voren hoe je hem wilt laten staan i.v.m. met eventuele plaatjes en tekst!!

Het ligt ook aan de aankleding van je kaart hoe je hem wilt laten staan

Dat was het voor vandaag, ik hoop dat dit ontwerp jullie aanspreekt, laat vooral zien wat jullie leuk vinden.

Hebben jullie een vast model of toch verschillende modellen die jullie leuk vinden om te maken.

Bedankt voor je bezoek aan mijn blogpost en een fijne donderdag gewenst.





===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Disa Direct Sales b.v. - Vellum  ( voorbedrukt met tekst)
Hobby karton - Goud spiegel papier
W&O Products B.V. - Smileys papier
Craft Sensation - Geel 

* Snijmallen/ Dies* 
Aliexspress - Ronde gestikte snijmal - Bloem
Triggerd Emotions - Hoeksnijmal

*Embossing*
Embossing folder - onbekend merk

 *Overig/Rest*
Strasssteentjes - Lijm

3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Wat een supermooie vouwkaart heb je gemaakt en ondanks jouw beperking is het resultaat super!
    Mooi aangekleed heb je de kaart!
    Bedankt weer voor het delen ik ga en onthouden.....
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, waar een wil is is een weg, als mijn handen het toelaten dan probeer ik het. bedankt voor je lieve woorden.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk modelletje Anita! Heel knap met je pijnlijke handen!
    Mooi opgepimpt, prachtig!
    Fijn weekend xxx
    Ik loop wat achter met m’n bezoekjes ivm verbouwing maar ga nu alle gemiste berichtjes bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===