donderdag 25 april 2019

Van papier tot sieraad!!

For English, please use the translate function in the sidebar

Vandaag staat voor mij het volgende gepland "haal meer uit je snijmallen" en had ik dit nou gedacht of verwacht niet echt maar zo leuk om te doen. Bedankt dat je er was de vorige week op mijn blogpost.


Het is makkelijk te maken voor iedereen, voor de broche en ketting ben ik met alle voorbereidingen toch gauw 4.5 uurtjes mee bezig geweest dit is wel inclusief de droogtijd.


Wat heb ik me bedacht met deze opdracht "haal meer uit je snijmallen" in plaats van een kaart te maken heb ik een broche gemaakt van papier. Nu zul je wel denken oké... van papier, ja zeker dat gaat prima!!

Stel je hebt iets nodig voor een thema avond waar je voor uit genodigd bent. 
Of denk aan een school uitvoering van je kinderen op de lager school, er is zoveel leuks te maken.
Dan is dit heel leuk om zelf te maken, natuurlijk leuk om samen met je kinderen te maken.

De benodigde materialen voor de broche

Dit heb je er voor nodig, stevig maar buigzaam DSP papier, de broche is in verschillende lagen opgebouwd.
Ik heb 5 x een witte randstans gestanst, en 2 x uit DSP papier voor de voor en achterkant. Alles netjes op elkaar geplakt, zo ook met de middelste rondjes die zijn er teug ingeplakt. Van het zelfde DSP heb ik een roos snijmal 1 uitgestanst en geembost.
Deze laatste is met een foam blokje op de ondergrond geplakt. Nog een speldje aan de achterkant bevestigen, of een button dat gaat ook prima.
Als laatste heb ik de Gloss deco glue van Craft Sensations genomen en daar heb mijn broche dun mee bestreken het vormt een mooi laagje op je broche en hij kan tegen een stootje.

Mijn 2de bijdrage de ketting van papier met vlaggetjes snijmallen

Voor mijn volgende project heb ik een halsketting gemaakt van papier!! ook heel leuk om te doen, en deze past bij mijn tuniek!!

Mijn tuniek met bijpassende ketting
Een geel vel papier vormde mijn basis voor dit ontwerp, hier op heb ik een mooie stempel van Joy gebruikt.

De stempel is van Joy de kleur van het papier komt hier veel donkerde over

4 kleine en 2 grote vlaggen heb ik uit het bestempelde papier gestanst, je rolt ze 1 voor 1 op je satéprikker op en plak het uiteinde vast, strijk de gehele kraal in met tacky glue en laat het drogen.
De kraal word nu stevig als alles gedaan en droog is kun je gaan rijgen, je kunt er voor kiezen om het touwtje vast te knopen aan de achterzijde, of je maakt er een sluiting aan vast.

Nu is de ketting klaar

Tip! Rijg je net als ik je kralen aan een jute touw, haal dan het uiteinde van het touw door de tacky glue, en draai het even tussen je vingers. Trek het recht en laat drogen je hebt nu een stevige punt. 
Zo gaat je touw goed door de opening van de kraal.

Wat is het gekste wat je met je snijmallen gemaakt hebt.

Laat jij het zien op  Ha Creatieve Tips & Trucs ik ben natuurlijk heel benieuwd!!!!
Van deze groep kun je ook lid worden.

Ik zie jullie graag weer de volgende week




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper *  
Dsp  Papier - Restje wit - Geel

* Stempels/ Stamps *
Joy Crafts  - 6410/0316 tekst - Floral

* Snijmallen/ Dies* 
Via Chasse  - Roos 
Aliexspress - Randmal
Service Pack - Vlaggetjes snijmal 2018

 * Inkt / Ink* 
Memento - Sweet  Plum 506
Memento - Rich Cocoa 800

 *Overig/Rest*
Speld sluiting of button - Jute touw - Tacky glue - Grote satéprikker 

9 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita,
    Woow dat is mooi zeg! Knap gemaakt en het is echt een sieraad!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, het was even wat werk maar ik ben tevreden met het resultaat. Leuk dat je weer kwam kijken. Alvast een heel fijn weekend.

    Liefs anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg dat is een leuk idee!! Super leuk!
    Lieds danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk geworden Anita, ik zelf heb ooit eens een keer een hanger gemaakt van papier, daar had ik toen diamond gloss opgedaan om hem een extra beschermlaagje te geven. Ik geloof dat hij nog ergens op mijn website tussen 1 van mijn blog berichten moet staan. Als je wil kan ik hem een keer voor je opzoeken. ;)

    Papier kralen heb ik ooit geprobeerd maar was niet zo'n succes bij mij. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heel leuk om te doen, tzt houd ik me aanbevolen voor je blogbericht.

      Liefs, Anita

      Verwijderen
    2. Heel vreemd, ik kan het blog bericht wat ik geschreven had niet meer vinden. maar ik zal kijken of ik wel de foto's van de ketting zelf nog kan vinden. ;)

      Verwijderen
  5. Geweldig Anita, een tip voor als je nog een keer de kralen ga maken is om dit met embossingpoeder te bewerken voor hoge glans. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een super leuk idee Sandie, die zal ik onthouden.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===