maandag 20 mei 2019

2 for 1 backgrounds

Voor deze week heeft Emma een leuk thema bedacht, "two for one backgrounds" oftewel twee kaarten met 1 achtergrond. Maar voordat ik verder met de uitleg van de kaart ga wil ik jullie bedanken voor het langskomen en de berichtjes op mijn vorige post.



Deze kaart is totaal niet moeilijk om te maken, en ook nog eens snel klaar. Voor elke kaartenmaakster heel goed te doen. In totaal een klein half uurtje ben ik bezig geweest voor het gewenste resultaat.
Voor deze twee kaarten heb ik gebruik gemaakt van een A4 vel zwart linnen karton en deze door de helft gesneden in de breedte,dan heb je 2 A5 kaarten, dit is wat ik ook nodig had voor deze kaart.
Deze heb ik gemat met parelmoer karton en een halve cm kleiner dan de kaart. Daarna weer een zwart karton wat weer een halve cm kleiner is en deze door de machine gehaald met een embossingsfolder om een mooi reliëf te creëren op het karton. Toen heb ik mijn vinger een beetje goud kleurige gilding wax aangebracht met draaiende bewegingen. Daarna nog het zelfde gedaan met metallic gilding polisch, hierdoor komt het reliëf heel mooi naar "boven" en geeft het een mooie kleur en glans.

Tip: ook kun je over het reliëf  een inkt laagje toepassen en een ander kleur karton nemen.

Vervolgens heb ik het karton diagonaal doorgesneden en dit op de kaarten bevestigd, één stukje bovenaan en één stukje onderaan en zo heb je twee kaarten met 1 dezelfde achtergond.

Tip: Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het anders door te snijden, b.v. over de lengte en dan 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant te plakken, zo zijn er nog een tal van mogelijkheden.

Rechts boven en rechts onder een stempel afdruk gemaakt met "Hartelijk Gefeliciteerd" en links boven en links onder een mooie Roos gebruikt, en zo zie dat dit heel simpel en snel te maken is.

Maken jullie vaak zelf je achtergrondjes voor kaarten?  En zo ja wat gebruik je dan voor materiaal hiervoor?
Laat gerust weer een reaktie achter op deze kaart, vind het altijd heel leuk om te lezen.😍



                          ===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *  
Karton- zwart - parelmoer

* Stempels/ Stamps *
Marianne design- Tekst Harteljk Gefeliciteerd(niet meer leverbaar)
Roos(niet meer leverbaar)

* Stencils/ Masks*
Embossingsmal - Onbekend

 * Inkt / Ink*
Versafine - Black 

*Overig/Rest*
Gedeo - Gilding wax goud 
Metallic gilding polisch - licht goud 

7 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Willie, wat een mooie kaart!
    Prachtig sjiek effect met het zwarte geemboste deel dat omhoog komt met de mooie wax! Fijne maandag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma voor je compliment en het langs komen

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Ook ik vind ze prachtig, je weet ik ben een fan van embossing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Anita we zitten op dezelfde golflengte,embossing geeft altijd een mooi effect.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Willie
    Prachtig dit kaartje met mooi gemaakte achtergrond!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Martha, de achtergrond van een kaart doet altijd al heel veel.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met een beetje vertraging maar wilde je toch nog even zeggen hoe mooi ze zijn geworden. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===