zaterdag 18 mei 2019

4 verschillende regenboog technieken

Met al de regen en koude weer komt er waarschijnlijk ergens een regenboog voor de dag. Daarom dacht ik om een aantal kaarten te maken met regenboog technieken. 

Ook nog hartelijk dank voor alle reacties op onze berichten. Jullie zijn de regenboog op onze blog. 


Deze kaarten nemen niet lang. De technieken die ik ga gebruiken zijn niet moeilijk en daardoor kan iedere persoon dit doen. Deze kaarten kan je binnen 20 minuten maken, exclusief de voorbereiding bij sommige van de kaarten.

=== Close-up Foto's ===

Een regenboog kan op verschillende manieren aangebracht worden. Ook kan je verschillende producten gebruiken. 

Voor mijn eerste voorbeeld wou ik een abstracte regenboog creëren. 

Regenboog Abstract

Eerst heb ik sticky tape diagonaal op mijn papier geplakt om stroken te vormen. Vervolgens heb ik de regenboogkleuren aangebracht met alcohol markers. Dit kan ook met aquarelverf, waterbasis markers of papier gedaan worden. Na afloop van de kleuren heb ik de draagpapier van de sticky tape verwijderd en zilver Gold Foil er op gedaan.

Vervolgens heb ik vierkanten er uit gestanst. De vierkanten heb ik iedere keer een kwartslag gedraaid. Nog een leuke tekst erop en klaar.

Voor mijn tweede voorbeeld heb ik gewerkt met stencils, blending tools, inkt en embossing folder. 

Regenboog achtergrond

Eerst heb ik mijn basiskaart embost met een 3D embossingfolder. 

Vervolgens heb ik met een stencil de regenboog kleuren aangebracht op de witte achtergrond. Ook de vogels heb ik aangebracht met een stencil. 

Nadat de inkt helemaal droog was heb ik dit met een cirkel snijmal uit gestanst en op een zwart matje geplakt. Met de cirkel op de basiskaart geplakt heb ik met blending tools de kleuren die naar de hoeken gaan op de basiskaart aangebracht. De tekst kan je in de binnenkant aanbrengen.

De volgende kaart leg ik ook uit in mijn filmpje verderop in mijn bericht. Hier heb je veel voorbereiding voor nodig.

Regenboog in het wolken

Voor deze kaart werk ik alleen maar met snijmallen van Creative Expressions. Eerst heb ik al de wolken uit gestanst met de "Stitched hills and clouds" set. Daarna de regenboog en de tekst met de "You are my sunshine" set. Dit maakte alles net een stukje makkelijker. Voor mijn handelingen verwijs ik je naar mijn filmpje.

De vierde kaart is soortgelijk aan de voorafgaande met enkele verschillen. Ik heb hier gekozen voor een ronde kaart. De mooiste ook volgens mijn man. 

Regenboog cirkelkaart

Waar ik de wolken in het vorige voorbeeld uit verschillende laagjes heb gedaan, heb ik dit hier uit één laag gedaan. Alleen de heuvels zijn als twee extra laagjes er bovenop. Ook heb ik alleen een gedeelte van de regenboog gebruikt. Ik heb alle stansen bewerkt met inkt en blending tools om een goede contrast te creëren. Als laatste details een paar vogeltjes en een kader en klaar is de kaart. 
Tip! Heb je nu geen regenboog snijmal, dit kan je makkelijk maken met cirkel snijmallen.  

=== Filmpje ===


Er zijn echt veel technieken om een regenboog op je kaarten aan te brengen. Welke gebruik jij?

Fijn weekend!!

             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Joy! Crafts - Basiskaarten
Karton - variatie aan kleur

* Snijmallen/ Dies* 
Creative Expressions - Necessities You Are My Sunshine - CED23018
Creative Expressions - Finishing touches Stitched hills and clouds - CED1495
Vaessen Creative - Squares - 3624.002
Joy! Crafts - Circles - 6002.6104

* Stencils/ Masks* 
Craft Sensations - Deco Stencil set

* Inkt / Ink* 
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt - variatie van kleuren

* Embossing * 
Creative Expressions - 3D Sublime Swirls - EF3D.001
WOW! - Clear Embossing poeder

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils * 
Deco Time - Twin markers

*Overig/Rest*
Crafters Companion - Zilver Gold foil
Tim Holz - Stick tool
Blending tools
Heat tool
Schaar
Pincet
Sticky tape
score tape

10 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie kaarten heb je gemaakt Sandie,knappe technieken allemaal! Ik sluit me bij je man aan,vind die laatste ook het mooiste al mogen die anderen er zeker ook zijn! Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wilma. Ik zal hem zeggen dat hij een maatje heeft. Hihihi. Stiekem vind ik hem ook het mooiste.

      Verwijderen
  2. Wow, ik vind ze allemaal prachtig, sommige ertussen zelfs heel kunstig gedaan. Maar ik zou niet kunnen kiezen tussen de laatste 2.

    Fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Sandie
    Prachtige kaarten heb je gemaakt en ja de laatste vind ik ook de mooiste Sytsze heeft smaak!
    Leukcen duidelijk filmpje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke techniek en mooie kaarten Sandie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaarten zeg, leuke technieken gebruikt.
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===