vrijdag 17 mei 2019

Van 1 naar 2

Als eerste wil ik jullie bedanken voor jullie bezoekjes aan mijn blog en ntuurlijk voor al jullie lieve reacties.
In het verleden al een paar keer 1 sheet wonder kaarten gemaakt waar je van 1 12 inch vel dsp papier 10 kaarten maakt maar nooit eerder heb ik 2 kaarten gemaakt met 1 A6 achtergrond, dus van 1 naar 2, in mijn geval eigenlijk van 2 naar 2. 😁

van 1 naar 2  - vmcdesigns.nl

Deze kaarten hebben iets langer nodig ivm met droogtijden, maar buiten dat om was ik met een kleine uurtje klaar. Voor iedereen, dus ook voor beginners goed te maken. 

Ik heb voor beide kaarten een basis kaart genomen van 14.8 bij 10.5 cm. Maar ik zal eerst uitleggen hoe ik de achtergrondjes gemaakt heb.
Ik heb namelijk voor beide kaarten 2 achtergronden gemaakt.

Voor de eerste achtergrond heb een bolletjes stencil van 2 kleuren inkt voorzien en bij de 2de kleur de stencil een beetje verschoven zodat de bolletjes naast elkaar vallen. Nadat het papier droog was heb ik het in de lengte doormidden gesneden.

van 1 naar 2 - vmcdesigns.nl
Close-up bolletjes achtergrond.

De rechterkant van de 2 strips had ik nog een keer doormidden gesneden voor mijn eerste kaart.
Op de linkerkant heb ik de stencil nog een keer extra gebruikt, maar deze keer heb ik er een glitter pasta overheen gesmeerd. Deze heb ik toen laten drogen voor de 2de kaart.
Tip! je kan hier verschillende stencils voor gebruiken net wat je zelf mooi vind. 
Voor de 2de achtergrond heb ik een embossing folder genomen, ook weer met allemaal bolletjes, ervoor gezorgd dat de goede kant van het papier de-bossed zou worden.
Een kleine uitleg, een embossing folder heeft 2 zijdes, bij 1 een zijde komt het relief omhoog, dan is het embossed, aan de andere zijde gaat het relief omlaag, dan is het de-bossed. 
Ik heb er dus voor gekozen om de de-bossed kant te gebruiken en heb toen eerst het papier weer in de lange weg doormidden gesneden en ik heb toen bij beide in de ingedrukte bolletjes random drops gedaan. Voor de eerste kaart (rechts) met clear drops en voor de 2de kaart (links) glitter drops. 

van 1 naar 2  - vmcdesigns.nl
Close-up de-bossed achtergrond.

Bij de eerste kaart heb ik de achtergrond van de stencil aan de zijkanten van de basis kaart geplakt.
De de-bossed achtergrond heb ik met foam tape verhoogd in het midden van de kaart geplakt.
Daarna wat vlinders uit gestanst in blauw glitter en spiegel karton en deze samen met een banner en sentiment op de kaart geplakt. 
Tip! ik snijd een sentiment meerdere keren uit en plak die op elkaar om dimensie te creëeren in plaats van dunne stripjes foam tape. Vaak gebruik ik hier lege Cornflakes, Brinta of diepvries Pizza dozen voor dan hoef ik ze maar 2 keer extra uit te snijden.  
Bij de tweede kaart heb ik de achtergronden horizontaal langs elkaar geplakt en toen een passende kleur glitter karton erbij gezocht om het sentiment en de kleine versieringen uit te snijden, ook deze heb ik een paar keer extra uitgesneden om hoogteverschil te krijgen.

van 1 naar 2 - vmcdesigns.nl
Kaart 2

Dit zijn mijn 2 kaarten gemaakt met dezelfde achtergronden en die toch beide zo verschillend zijn.
Hieronder nog even 2 foto's van de gebruikte materialen, ik zie alleen dat ik 1 snijmal vergeten ben om op de foto erbij te zetten, deze zet ik wel in de materialen lijst erbij.  

van 1 naar 2 - vmcdesigns.nl
Gebruikte basis materialen

van 1 naar 2 - vmcdesigns.nl
Gebruikte extra materialen


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaarten, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaarten gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




            Carina Veling
  


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Clairefontaine - Creme 210grams papier
Clairefontaine - Wit 160 grams DCP papier
DecoTime - Patroonpapier blok

RT Beheer BV - Mixed Media papier blok

* Snijmallen/ Dies*
Joy Crafts - Beterschap
AliExpress - Happy Birthday
AliExpress - grote vlinder


* Stencils/ Masks*
AliExpress - bolletjes


* Embossing *
Crafts Sensations -
bubbles folder

*Overig/Rest*
Nuvo Glimmer Paste - Moonstone - 953N
Nuvo Glitter Drops -  White Blizard - 758N

Nuvo Jewel Drops - Sea Breeze - 646N

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sjieke kaarten heb je gemaakt Carina!
    Ik vind de tip om verpakkingsmateriaal te gebruiken om je sentiments wat hoger te krijgen ook een hele goeie,dank je wel!
    Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma, Ik gebruik het verpakkingsmateriaal voor meerdere dingen. Scheelt ook enorm in het papierafval wat ik iedere maand naar het einde van de straat moet slepen. :)

      Liefs en een heel fijn weekend
      Carina

      Verwijderen
  2. Leuke kaarten vooral de mooie kleur glitter, de negative kant van een embossing folder gebruik ik ook vaker, 2 voor de prijs van 1.

    Fijne dag / weekend.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, ja sommige embossing folders zijn hier heel geschikt voor. Ik had het eerst met vlindertjes willen doen, maar dat ging niet zo goed met de Nuvo Drops. :)

      liefs en jij ook een fijn weekend
      Carina

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Mooie kaarten en slim om te verhogen restkarton te gebruiken ipv dat foam
    De nefatieve emboskant is vaak ook heel mooi! Net als bij jouw kaart!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Martha, voor je lieve woorden.
    Ik vind het restkarton soms gemakkelijker werken dan foam. Het is vaak iets steviger en vormvast, vooral met letters is dit heel handig.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===