donderdag 16 mei 2019

Lady Bug ... and a Happy Birthday

For English, please use the translate function in the sidebar

Pop-up kaartjes zijn op verschillende manieren te maken, er zijn heel wat voorbeelden te vinden op het internet. Vandaag laat ik jullie deze zien, jullie kennen het wel van vroeger elk jaar met kertsmis kwamen de papieren kerstklokken en kerstballen te voorschijn in het wit en het rood. Dicht gevouwen was het een halve klok of bal. Je maakte de lipjes aan de zijkant los en vouwde hem open en zette de lipjes weer vast.


Ik had nog rode kerstballen liggen en het leek mij leuk om daar een pop-up ladybug van te maken, met een 30 min ben je klaar. het is echt niet moeilijk om te maken voorbereiding is het halve werk.

Er zijn van die grote alfabet letters die zijn ongeveer 2.7 cm groot, hier heb ik de woorden Happy Birthday mee uit gestanst uit de basiskaart. De vlinder is een EK Punch Layering Butterfly en de bloempjes is van Made by me.

Close up van letters met een score lijntje eronder

Tip! een score lijntje op je kaart kan je helpen om je losse letters netjes recht vast te plakken op het papier voor het uitstansen.

Vervolgens de gele kaart voor de binnenkant door de Craft Sensation vlinder embossing folder gehaald voor wat meer structuur te geven aan de kaart.

Binnenzijde van de kaart

Van zwart papier heb ik het hoofdje en de pootjes gemaakt, met een fineliner de voelsprieten.
Bloempjes en vlinder zijn uit het gele en het design papier gemaakt.

De gebruikte materialen

 Aan de binnenzijde heb ik nog een ballon en verjaardagstekst gestempeld en klaar is de kaart.


Welke pop-up kaarten vinden jullie leuk om te maken.

Maken jullie graag hele ingewikkelde of makkelijke pop-up kaarten.

Bedankt voor het bezoeken van mijn blogpost en tot de volgende week.




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobbykarton  - Parelmoer Rose - Geel - Zwart 
Design Papier 

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design  - KJ 1701 Verjaardag

* Snijmallen/ Dies*
Aliexspress -  Letters 2.7 lang
Aliexspress -  Ronde snijmallen

* Inkt / Ink*
Versa Magic GD 91 Zwart - Pixi Dust  GD 34

 * Embossing *
Craft Sensations - Vlinder 15 x 15 cm

 * Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils * 
Fineliner - Merkloos

*Overig/Rest*
Punch EK -  Layering Butterfly 54-90020
Made by me - Bloem pons 2 verschillende 
Paper balls - Kerstrood doorsnee 5 cm

7 opmerkingen:

  1. Ooo wauw wat een leuke kaart heb je gemaakt Anita!
    Zo schattig dat lieveheersbeestje!
    Een goeie tip met die letters om ze zo te gebruiken op je kaart (uitgestanste gedeelte), nooit aan gedacht! Lijkt een beetje op die ponsenset waarmee je teksten kunt maken maar die ik niet aan wil schaffen :-)
    Fijne donderdag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wilma, dankjewel ik vond hem ook erg leuk geworden, ik had alleen een foutje gemaakt met de letter volgorde, 10 x de kaart in handen gehad, foto`s van gemaakt, nee hoor niets gezien, tot vanmorgen na het plaatsen iemand tegen me zei.... ojee de T en de H omgedraaid. Nu is er niets meer aan te doen, maar de kaart blijft leuk 😉. Groetjes, en jij ook een fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je het zegt, het was mij nog niet eens opgevallen dat ze verkeerd omstaan. :)

      Verwijderen
    2. Owwww hahaha ik had dat ook niet gezien Anita! Maakt het uit, een grappig vautjuh....moet kunnen!! Fijne avond xx

      Verwijderen
  3. Heel leuk geworden Anita, heel verrassend ook het lieveheersbeestje aan de binnenkant.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 🐞💖 is niet anders Carina, tip aan mezelf goed kijken dat de letters goed staan hihi.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===