donderdag 30 mei 2019

Tweet tweet, just a note and more.....

For English, please use the translate function in the sidebar


Ik kijk vanuit mijn hobbykamer uit het raam op deze Hemelvaartsdag, het ziet er wat grijs en donker uit. Vandaag laat ik jullie mijn versie zien van een enveloppen flipboekje. Het is de eerste keer voor mij dat ik zo iets maakte.


Hartelijk dank voor alle leuke reacties, op mijn blogberichten.
Aangezien ik dit nog nooit eerder had gemaakt heb ik er een hele dag aan gewerkt, iemand die dit vaker doet zal er niet zo lang voor nodig hebben.

Op het internet staann vele voorbleeden van filmpjes hoe zoiets te maken tot de mooiste creaties van andere, je kunt eindeloos variëren van vierkante enveloppen tot rechthoekige, met design papier enz. en hoeveel enveloppen je wilt gebruiken.

Close-up van een van de kanten

Sandie heeft een super leuke video over 1 envelop tunnel kaart gemaakt.


Onderstaand is wat ik gebruikt heb:
4 x envelop bruin 9.2 x 13.8 cm
8 x crème oplegvel 8.8 bij 13.5 cm
Snijmallen
Knipvel

Nadat ik alles bij elkaar had gezocht ben ik begonnen met het beplakken van de oplegvellen, daarna heb ik de washi tape aangebracht, het is de zelfde kleur als in de knipplaatjes.

Alles wijst de goede kant op

Het is wel even opletten als je de plaatjes gaat plakken dat ze allemaal de goede kant opstaan 😉


Lief knipvel met de kleine vogeltjes


Tip! er blijft zoveel over dat je dit weer voor een ander project kunt gebruiken.

Iedere envelop heb ik voorzien van een plaatje en/of een doosje waar ik een stapeltje kaartjes in heb gedaan, op deze kaartjes kun je een kleine boodschap schrijven.


Maken jullie ook  envelopboekjes

En welke heeft je voorkeur

Alvast een fijn weekend gewenst


    

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Hobby Beurs - Bruine enveloppen 4 stuks  - Papier - Groen  
Geel - Creme - Bordeaux - Craft

 * Stempels/ Stamps *
Joy Crafts - Just a note 6410/0338

 * Snijmallen/ Dies* 
Joy Crafts - 6002/0146 Frame rechthoek
Joy Craft - 6002/0314 Embossing rand
Joy Crafts6002/0056 Knoopjes set
Aliexspress - Ronde Snijmal met lusjes

* Inkt / Ink* 
Versa Magic - GD-82 Wheat

*Overig/Rest*
Martha Stewart - Scoreboard small 1094104438
Jeanine`s Art - Knipvel CD 11043- HJ 15901
Hobby Beurs - Washi tape 
Markt - 2 knopjes - Garen

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk envelopboekje heb je gemaakt Anita!
    Lieve vogels ook, prachtig geheel!
    Fijne Hemelvaartsdag en lieve groetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Wilma, ook voor jou een fijne Hemelvaartsdag, leuk dat je even kwam kijken.

      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Anita
    Heel leuk dit envelopboekje, prachtig versiert!
    Hele fijne hemelvaartsdag!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Martha, dank je wel, ook voor jouw een fijne Helemvaartsdag.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ziet hij is iedere keer anders geworden, ik vind die van jou ook heel leuk geworden Anita.

    Vond je het zelf ook leuk om te doen? is het voor herhaling vatbaar?

    een fijne hemelvaartsdag
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was een hele uitdaging wel leuk voor een keertje. Of ik het nog eens ga maken 😏 wie weet.

    Fijne dag nog.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===