zaterdag 8 juni 2019

Enveloppen boekje - 4 verschillende pagina's

Het is druk hier, maar niet druk genoeg om jullie hartelijk te danken voor alle mooie reacties. 

Afgelopen week heb ik jullie laten zien hoe ik de kaft en binding maakte voor een enveloppen boekje. Deze boekjes ga ik gebruiken als voorbeelden bij toekomstige workshops. Daarom maak ik verschillende types pagina's om uit te leggen voor dit boek, en de andere krijgt verschillende pockets aan de pagina's toegevoegd. Laatst genoemde boekje komt volgende week. 



De pagina's zijn niet moeilijk te maken. Drie van de pagina's worden gemaakt met enveloppen en de vierde met een enkele A4 card stock. Voorbereiding neemt ook hier de meeste tijd. 


=== Close-up foto's === 

Zoals altijd heb ik een filmpje toegevoegd verderop in mijn bericht. In mijn filmpje zie je hoe ik al deze voorbeelden maakte. 

Het eerste voorbeeld is een envelop pagina met eenvoudige pockets aan de beiden kanten. 

envelop pagina met eenvoudige pockets - Voorzijde
Ik heb gekozen voor gescheurde randen omdat de pagina zelf vrij eenvoudig is. 

Envelop pagina met eenvoudige pockets - Achterzijde
Deze type pockets zijn direct aan de pagina geplakt zonder een speling en daarom kan je er niet veel in stoppen. In mijn volgende bericht doe ik pockets waar je meer in kan doen.

Het volgende voorbeeld is ook van een envelop gemaakt, deze heeft geen pockets, dit kan je dan versieren met foto's of iets dergelijks.

Eenvoudige envelop pagina zonder pockets

Je kunt ook pagina's maken zonder om enveloppen te gebruiken. Hier heb ik een pagina gemaakt van één A4 card stock. Op deze manier creëer je een eenheid met 4 pagina's. 

A4 Card stock eenheid - voorkant
De voor- en achterzijde van deze eenheid ziet er hetzelfde uit. Beiden zijn diepe pockets. Je kunt de pockets korter maken maar voor mijn voorbeeld heb ik het zo gehouden. 

A4 Card Stock eenheid - Binnenkant
De binnenkant vormt twee pagina's zonder pockets. 

Het laatste voorbeeld voor vandaag is een filofax pagina. 

Envelop filofax pagina met tabs
Door meerdere enveloppen aan elkaar te plakken creëer je een filofax systeem. Voeg er tabs bij en je heb een filing systeem voor foto's, kaartjes enz die je later wilt toevoegen op de pagina's in je boek. 

=== Filmpje ===



Heb je een ander idee van hoe je de pagina's maakt? Laat een berichtje achter, ik lees het graag terug. 

Fijn weekend!!!

             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen het zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Cardstock
Enveloppen

 *Overig/Rest*
Sticky red tape

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie
    Heel mooi resultaat, ook leuk met die tabjes
    Duidelijke uitleg via de film!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er schitterend uit Sandie,knap werk!
    Fijne pinksterdagen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die filofax pagina is gewoon geniaal bedacht!

    Hij begint al heel erg mooi te worden.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===