zondag 9 juni 2019

Transfer Foil 3D Pearl paint Mod Podge will make a Christmas card

Vandaag een extra berichtje van mij,  een kerstkaart met transfer foil en 3D paint en Mod podge!!
ik wilde graag een variant proberen  van Sara Naumann,
Maar wel met de spullen die ik zelf had om ongeveer het zelfde effect te krijgen en dat is me aardig gelukt mag ik zelf zeggen.



Sandie liet jullie van de week op HA Creative Hobby Tips & Trucs een filmpje zien van Sara Naumann Fab Foiling with Grunche Paste zij kwam met dit idee.


Dit kaartje was in no time klaar incl. het drogen een klein half uurtje ik vind hem schattig geworden.

We zouden niet Hobby Alternatief heten als we er geen variant op zouden vinden, aangezien ik deze grunche pasta niet in mijn kast heb staan, probeerde ik dit uit met Mod Podge.
Je krijgt geen opliggende structuur zoals met de Grunche pasta, daar ging ik ook niet vanuit omda mod podge niet zo dik is al Grunche paste, ik vind het niet erg "I like it the way it is" 😊


Inplaats van no - heat foil and Grundge paste, heb ik transfer foil & mod podge gebruik.
Begonnen ben ik met de mod podge en een drupje 3D paint van Craft Sensations op een craft sheet te doen dit vervolgens gemend en verdeeld zoals ik het wilde hebben. Daarna het witte papier erop gelegd en er weer vanaf gehaald.
Vervolgens de foil erop gelegd en voorzicht aan gedrukt, even laten drogen en eraf gehaald met dit als resultaat.

Close up rose koper kleur en blauw 3 D pearl paint

Nu heb ik van die fotoframe snijmallen en het leek mij wel leuk om hier uit van een blauw glans papier een raam werk te stansen, daar bij nog een holly blad uit wit glans papier, meer wilde ik niet toevoegen aan de kaart anders gaat het effect verloren van de foil vind ik zelf.

De kleuren worden bij iedere licht inval anders
Foto`s maken van foil kaarten blijft lastig, ik kreeg de tip om tegen het licht in de foto te nemen.


Heb je de vernieuwde webwinkel al bekeken is hij niet mooi geworden (de dames hebben hard gewerk achter de schermen)

Werken jullie wel eens met foil laat het ons weten wij horen het graag

Fijne zondag  en tot donderdag





  

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Hobby Karton - Wit - Blauw embossed glans papier  

 * Snijmallen/ Dies* 
Aliexspress - Picture frame - Holly

 *Overig/Rest*
Craft Sensations - 3D paint  Blauw- Mod podge 
RT beheer BV - transfer foil - Lijmdots

6 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan Anita. Structuur met modpodge krijg je wanneer je dit wat dikker aanbrengen. Wanneer je de bovenste papier weghaalt trekt het papier als waren de modpodge naar boven in soort van riffen. Maar zo in je voorbeelden zie ik ik toch riffen. Dus dit is je goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje Sandie, voor de eerste keer vond ik het ook gelukt, voor nog meer structuur , kun je ook allesbinder toevoegen heb ik gelezen nog niet uit geprobeerd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap werk met een prachtig resultaat Anita!!
    Fijne pinksterdagen xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Wilma, dankjewel jij ook nog mooie Pinksterdagen.

      Liefs, Anita

      Verwijderen
  4. Ik vind deze prachtig geworden, wil je de mod podge dikker hebben kan je er een beetje talkpoeder/gips/bakingsoda of bloem doorroeren.

    maar zo is hij ook heel mooi geworden.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Carina, dankjewel voor je leuke tips om het nog dikker te maken.
      Liefs, Anita

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===