maandag 10 juni 2019

leuke fairy kaart

Vandaag kom ik langs om jullie deze leuke "Fairy" kaart te laten zien.  Als ik dit soort kaartje maak ben ik echt in mijn sas, en kan me heerlijk uitleven met inkt en stempels en van te voren echt niet wetend wat het resultaat word. Bij andere kaarten is dat natuurlijk ook wel,maar dan heb ik er vaak wel een beeld bij hoe en wat het moet worden 😆.
Natuurlijk bedank ik jullie weer voor het langskomen bij mijn vorige post.


Deze kaart is voor elke kaartenmaakster zeker te maken, het is een kaart waar je niet bij na hoeft te denken, gewoon aan beginnen het hoeft wat de achtergrond betreft echt niet "netjes" te zijn, je kunt er echt alle kanten mee op en ook elke kleurencombinatie gebruiken.
Voor deze kaart heb een hele mooie mal van studio light gebruikt en de eerste laag uitgestanst in zwart karton en de tweede in zacht geel en vervolgens de laatste in aqaurel papier en deze aan elkaar geplakt met een tape aan de achterkant zodat de voorkant mooi "door" kan lopen met inkt en stempels.
Ben begonnen met 3 verschillende kleuren distress-oxide inkten om een mooi kleurverloop te creëren, ga hier mee door tot het gewenste resultaat is bereikt, want de oxide inkten blenden heel mooi egaal.

close -up foto van de gehele kaart

Tip: je kunt ook met een goud of zilver pen nog wat accenten aanbrengen in b.v. de bloemknoppen
of een doodle randje rondom maken

Vervolgen heb ik het een beetje beneveld met water,zodat er wat "bleek" vlekjes ontstaan en daarna met verschillende mask stencil wat accenten aan gebracht met inkt. 


rechts kun je de accenten zien(met rode inkt) die
 met de mask stencel zijn gedaan


En daarna ben ik begonnen met het "aankleden"van de kaart door verschillende stempels aan te brengen,deze heb ik zo gaande weg gepakt en gekeken of het erbij zou passen.
De lavinia Fairy heb ik als eerst afgedrukt omdat dit de grootste stempel was en de rest er om heen gestempeld met zwarte inkt, en nog wat schaduw aangebracht door ook enkele met licht grijze inkt te stempelen en het wat meer "soft" overkomt.

close-up van de lichte accenten onder aan de kaart en boven in de hoek


Vervolgens heb ik alle delen op elkaar geplakt en  nog een licht geel stukje tule door twee gaatjes te halen en voorzien van een strik en een paar gele roosjes.
Ben dan ook heel tevreden over het resultaat van deze kaart, en wat vinden jullie ervan?

Gebruiken jullie vaak mask stencil bij het maken van kaarten?

Wens jullie nog een fijne week toe en tot de volgende keer.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen
* Papier/ Paper *
Karton - zwart - licht geel
Waterart - aquarel 185 gr.

* Stempels/ Stamps *
Lavinia - Auroa Lav463
Joy - spring flowers 6410/0306
stempel grasrand - hedera -  niet meer leverbaar

 * Snijmallen/ Dies*
Studio light -  Stencil SL118

* Stencils/ Masks*
Dutch dobaadoo - mask stencil 470.715.128

 * Inkt / Ink*
Distress-Oxide - Barn door - scattered straw - twisted citron
Versafine - black
Memento licht grijs

*Overig/Rest*
stukje gele tule - 3 roosjes

11 opmerkingen:

  1. helemaal leuk kaartje werd het, sprookjesachtig
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart Willie, een kunstwerkje met al die mooie kleuren!
    Fijne pinkstermaandag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk werkje Wilma, dank je wel voor het langs komen.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Prachtig kaart Willie!! ben jaloers op je hoe mooi jij dit kunt maken.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit kun jij ook zeker Anita.En is zo leuk om te doen.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Prachtige kaart Willie, zoals iedere keer weer een klein kunstwerkje.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina, en niet wetende wat het word dat is het leuke eraan.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  5. Hoi hoi Willie
    Prachtig dit elfenkaartje, mooie kleurencombinatie
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was voor mij ook een verrassing of het wel mooi zou worden met de kleuren, maar ach er kan zo veel. Dank je wel voor het compliment

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart, hele mooie kleurencombinatie en mooi met de engel.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===