zaterdag 22 juni 2019

Kader Schudkaarten

Terwijl ik mijn bericht typ is het lekker afgekoeld met een heerlijke wind wat waait. Maandag wordt tropisch weer verwacht. Ik begin nu al veel ijs maken voor in de vriezer. Kan ik dit lekker in waterbad gooien om mijn voeten af te koelen hihihi. 

Er is weer een kaart op de tafel deze week. Dit keer maak ik een schudkaart maar in kadervorm. 


Deze kaarten kunnen door iedereen gemaakt worden, als je de nodige producten in huis hebt. Monteren van de kaart zelf kan in 5 - 10 minuten gebeuren. De voorbereiding neemt de meeste tijd. Hiervoor moet je, afhangend van stansen- en snijwerk, ongeveer 20 tot 30 minuten inplannen. Dit kan ook korter, afhangend van de type stansmachine die je gebruikt. Elektronische machines gaan sneller.

=== Close-up foto's ===

De makkelijkste manier om de kader schudkaart te maken is met een cut out snijmal. Meestal hebben deze snijmallen een plekje in het midden die niet uitsnijdt. Maar dit kan ook met andere snijmallen en dit zie je verderop in mijn bericht. Beiden type kaarten zie je ook terug verderop in mijn filmpje. 

Van mijn eerste kaart heb ik twee voorbeelden. Mijn concept is de kaart met de groene bloem.

Kaarten met cut out snijmallen gedaan
Omdat deze kaarten eigenlijk vrij eenvoudig zijn, heb je iets extra's nodig om dit meer uitstraling te geven. Hiervoor heb ik gewerkt met snijmallen met de stitch effect. Al mijn stanswerk is gedaan met Nuvo snijmallen. De cut out gedeelte is gedaan met Casandra's Garden Flip-Flop Easel & Frame dies. De matjes zijn gedaan met Freehand Stitched Rectangle layering dies.
Nog een bloem en tekst en de kaart is klaar.

Mijn volgende voorbeeld is een alternatief voor wanneer je geen cut out snijmallen hebt. 

Kaart met ronde matje met kader snijmal
Voor deze kaart gebruikte ik verschillende snijmallen. Om de randen de stitch effect te geven heb ik de Stitched hills and clouds van Creative Expressions in het rond gestanst. Voor de cut out gebruikte ik een rond setje snijmallen van de Action

Deze snijmallen snijden in zijn geheel een matje met een kader in het rond. Deze kan je weer terug plakken bovenop de transparant. 

Matje geplakt op het acetaat
Voor beiden kaarten heb ik de pakketjes van de Action gebruikt met de flesjes glass beads van Craft Sensations. Voor de eerste kaart heb ik gekozen om de shaker element helemaal vol te maken en voor de tweede alleen half gevuld. 
Tip!! Zijn er openingen tussen de foam tape wanneer je een shaker kaart maakt? Doe Glossy Accents of een soortgelijke lijm in de opening om dit op te vullen.
=== Filmpje ===


Vind je dit leuk om schudkaarten te maken? Welke tips heb je om te delen met de lezers? Ik lees dit graag terug in de reacties. 

Fijn weekend!!!

             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Joy Crafts - Basiskaart
Craft Sensations - Wood look sheets
Vaessen Creative - Florence watercolor paper 300 gr
Mica/ Transparant

 * Stempels/ Stamps *
Marianne Design - Verjaardag Gedichtjes - CS1006

 * Snijmallen/ Dies* 
Tonic Studio's - Casandra's Garden - 1485E
Tonic Studio's - Freehand Stitched Rectangle layering dies - 2377E
Creative Expressions - Stitched hills and Clouds - CED1495
Deco Time - Cirkel snijmallen met bloemen rand
 * Inkt / Ink*
Nuvo - Hybrid dye inkt - Acorn Brown
Wendy Vecchi - Make Art blendable dye inkt - Garden Patina

 *Overig/Rest*
Craft Sensations - Craft bottles - glass beads
Vaessen Creative - Creative elements - paper flowers
Tim Holtz - Stamp Platform
foam tape
Sticky red tape
Schaar

18 opmerkingen:

  1. Ze zijn schittenend geworden, bedankt voor je goed uitleg.
    Geniet van je weekend.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om op deze manier schudkaarten te maken Sandie. Hele mooie voorbeelden én een duidelijke uitleg, dank je wel.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd. Ik heb nog een ander idee, wellicht kan ik dit volgende week doen als uitleg. Dankjewel voor de compliment.

      Verwijderen
  3. Hele mooie schudkaarten en dank je wel voor de goede uitleg.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Sandie,

    Prachtige schudkaarten, weer wat anders dan de traditionele schudkaarten, vooral die zonder cut out mal vind ik super!!

    Leave groetnis Ina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ina,
      Idd iets anders dan de normale schudkaarten. Er is nog ander ideeën waar ik aan werken.

      Verwijderen
  5. Ze zijn supersjiek Sandie,prachtig!
    Fijne maandag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi hoi. Dankjewel. Fijn is dit wel zo met de ventilators allemaal op me gericht... hahahaa

      Verwijderen
  6. Beautiful, a new follower :)
    Hugs
    Linda xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welcome Linda. Thank you very much. Do you also have a blog? Would like to follow you back.

      Verwijderen
  7. Prachtig geworden Sandie, dank je wel voor die tip met de glossy accents. En ik maar iedere pielen om er een friemeltje foam tape tussen te krijgen. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Carina, en graag gedaan. Met grotere shaker elementen is dit geen probleem om zo een kleine opening te hebben, maar voor de fijne glass beads moet je van alles verzinnen om dit binnen te houden.

      Verwijderen
  8. Heel mooi vooral die laatste, de alternatieveling!!!!
    Die vind ik het mooist kwa kleuren.
    Liefs danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!!! hoe is dit met je? Dankjewel Danielle, was ook leuk om dit te maken.

      Verwijderen
  9. Dat is een heel leuk tip met de Glossy Accents of lijm!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik al voor jaren en heb er nooit bij stil gestaan om dit als tip door te geven. Ik ben blij dat jullie dit een goede tip vinden.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===