dinsdag 9 juli 2019

Kukeleku ik sta fier in de tuin

Vandaag een gast blogbericht van mijn man, hij is met pensioen en geniet met volle teugen. Toch blijft er tijd over om te knutselen, en dat doet hij graag.
Laatst had het een hele zaterdag geregend, in het tuinhuis is deze leuke haan ontstaan.


We hebben niet zo zeer op de tijd gelet, Koffie en lunch tussen door. Ongeveer 8 uurtjes heeft hij er toch zeker aan besteed. Als je met lood gaat werken moet je toch wel wat power en een vaste hand hebben om te snijden.

De haan is gemaakt van 240 ponds lood, dit hadden we nog staan, We gooien niet graag iets weg, het kwam nu goed van pas.

Zoals je kunt zien is de haan ingekerft 
In onze tuin hebben we graag van die tuinstekers staan met een vlinder of vogel, onze haan  tuinsteker was stuk gegaan na al die jaren trouwe dienst in onze tuin.

We hebben wat lijnen aan de haan toegevoegd.

Het voorbeeld hebben we van internet gehaald daar staan vele leuke voorbeelden  om gratis te downloaden,

De haan is 2 x met een hobby breekmes uitgesneden, je kunt ook een lood mes nemen.
De 2 helften zijn op elkaar gesoldeerd samen met de draadstang waar hij op vast gezet is.

Zij aanzicht
Tip! je ziet bij de Action of een andere budget winkel wel eens van die gekleurde tuinstekers, als je die inspuit met WD 40 dan blijven ze langer mooi. Ook de WD40 is bij de Action te koop.


Vinden jullie het ook leuk om tuinstekers in de tuin te hebben, of toch liever iets anders.

Fijne dag en tot een volgende keer!!


   

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

 *Overig/Rest*
Lood 240 ponds 
Hobbymes
Draadstang
Soldeerbout 
draad

12 opmerkingen:

  1. Oh, wauw!!
    Wat een leuke hobby heb jij zeg.
    Ik vind de haan echt prachtig, al die details (in zijn staart en op zijn lijf, die lijnen), hij gaat er echt door "leven".
    Onze tuin is nu vooral voor de kinderen, er staat een trampoline en een zwembad (nu het zomer is), we hebben veel gras en geen tuinstekers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Daphne, ik heb leuke hobby`s daarniet van, het lof komt mijn man toe die heeft het gemaakt, ik heb alleen het bericht getypte. Ik zal je lof aan hem overbrengen. Onze kinderen zijn volwassen, we hebben ze vooral in de borders staan.
      Fijne dinsdag en bedankt voor je lieve berichtje.
      groetjes, Anita en Martin

      Verwijderen
  2. Ik vind dit geweldig om even iets van Mart te zien op de blog. Zullen we nu toch een man erbij hebben als auteur? hihihihi goed gelukt en gewoon prachtig gemaakt. Cudo's aan Mart!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het doorgeven aan Martin, er staan vogelhuisje op de planning Sandie, wie weet zie je die hier verschijnen. :).
      Fijne dag nog!!

      Verwijderen
  3. Complimenten aan je man hoor, wat ontzettend mooi gemaakt...tot in de details! Een aanwinst in je tuin hoor Anita! Fijne dinsdag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Wilma, ik ben erg blij met mijn man die freubelen leuk vind :) hij is overal voor te vinden.
    Verschillende van onze tuinstekers moeten vervangen worden wie weet komen er nog een paar leuke hier voorbij.

    Fijne dag liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anita, je man is er 1 uit duizenden, ben er maar zuinig op. :D

    Vind zijn haan prachtig geworden en kan niet wachten op zijn volgende project.

    Bedankt ook voor die tip van de WD 40.
    Ik zal hier straks mijn groene vogeltje ook maar even er mee inspuiten.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Carina, ik zal het door geven aan hem.
      Hij zal af en toe een project maken :) hij heeft namelijk heel veel leuke bezigheden. En ik ben heel zuinig op hem :)

      Liefs Anita

      Verwijderen
  6. Hoi hoibAnita
    Wat heerlijk dat je man ook hobbyist is, dan begrijpt hij het ook goed als jij iets maakt! Ik spreek uit ervarimg he!
    Wat een prachtige haan heeft hij gemaakt, heel leuk voor in de tuin, ben benieuwd naar het volgende project!
    Complimenteer hem maar!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Martha, leuk is dat als onze mannen ook creatief zijn met van alles en nog wat.
    Ik zal je complimenten aan hem door geven.

    Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, dit vind ik nog eens leuk "haantjes gedrag", supergaaf!

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===