zaterdag 24 augustus 2019

Thuis is waar je jouw anker uitgooit

Hoi lieve creatievelingen. Ik ben weer terug. Was bezig met verbouwingen aan de hobbyruimte en omdat mijn man vakantie had, hebben we ook enkele dagen buitens huis iets leuks gedaan.

Veel dank voor de reacties afgelopen twee weken, was leuk om dit terug te lezen. Ik ga dit weekend nog overal op reageren.

Ik maakte vóór de vakantie een concept met bewegend water, maar om dit optimaal te ontwerpen valt tegen. Daarom heb ik dit een algemene kaart gemaakt.


Als je de kaart doet zoals ik heb gedaan heb je enige kennis nodig van design programmatuur. Het ontwerp van de kaart heb ik in zijn geheel gemaakt met Inkscape en Cricut Design Space, maar dit kan ook makkelijk gedaan worden met snijmallen. Het ontwerp op Inkspace nam me anderhalf uur, het uitlijnen en snijden op Cricut Design Space twintig minuten. De bewerking en het samenstellen van de kaart nam 10 minuten. Doe je dit met snijmallen kan dit wel sneller omdat het designwerk al voor je gedaan is.

=== Close-up fotos ===

Meeste van mijn voorbereiding werd besteed aan het ontwerp op Inkscape maar ik heb deze niet opgenomen omdat dit eigenlijk dezelfde is als de Youtube filmpjes van Logo's by Nick (wavy lines) en Cut n' Edge Crafts (faux stitched lines)

Voor de planning van mijn ontwerp heb ik gebruik gemaakt van Cricut Design Space. Dit zie je in de volgende afbeelding.

Planning van kaart op Cricut Design Space.
Om zo weinig mogelijk papier te verspillen kon ik alles inpassen op één vel karton. Bij het tweede blok heb ik alle extra losse plaatjes ingepast in het middelste vierkant. Met uitzondering van de tekst zijn alle andere plaatjes gesneden.

Nadat ik alles heb uitgesneden met de Cricut Maker, heb ik alles bewerkt met inkt en pennen.

Hier zie je de kaart van dichtbij.

Kaart van dichterbij
Ik heb gekozen om niet al te veel kleur in de achtergrond aan te brengen. Daarom heb ik alleen de zon, wolken en de boot in kleur gedaan. 

In het volgende plaatje zie je de faux stitching alsook het garen wat ik als touw heb toegevoegd.

Faux stitching

Deze elementen kunnen ook makkelijk met snijmallen gemaakt worden.

=== Filmpje ===



Ik wens jullie nog een fijn weekend. Tot volgende week zaterdag!!

             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper * 
Joy Crafts - basiskaart 13,5 x 13,5 cm
Kippers Hobby - WaterArt aquarel papier

* Inkt / Ink* 
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils * 
Nuvo - Brush Script Pen - Bruin
Kuretaki - Wink of Stella - Goud en Zwart
Hema - Paint pen
Cricut - Fine Liner

* Programmatuur *
Inkscape
Cricut Design Space

*Overig/Rest*
Cricut - Maker
Blending tools
Sticky tape
Foam tape
Prikmat
Naald
Garen

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie
    Zit een mooie dimensie in dit kaartje, prachtig gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een knap werk Sandie.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===