vrijdag 20 september 2019

Bloem bouquet.

Voor deze week mocht ik aan de slag met de bleektechniek ideaal om te proberen met mijn bloem bouquet stempelset. Zo leuk om te doen, je weet nooit van te voren wat de kleuren precies gaan worden.

Bloem bouquet -vmcdesigns.nl

Deze techniek is door iedereen uitvoerbaar, je moet er alleen op letten dat je het bleekmiddel niet in je kleren krijgt, en is vrij snel klaar. Voor ik verder ga met de uitleg van mijn kaart wil ik eerst iedereen nog bedanken voor de lieve berichtjes.  💖

Voor deze kaart heb ik een 15x15 cm basis kaart genomen, maar ik ben eigenlijk begonnen met de laag met bloemen, hiervoor had ik op 160g papier distress inkt aangebracht daar bovenop heb ik met Versafine zwarte inkt de eerste laag van de bloemen gestempeld. De volgende lagen, oh ik had nog niet verteld dat dit een "layered" stempel is, heb ik met met distress oxide inkt gedaan.

Bloem bouquet -vmcdesigns.nl
De laag met bloemen.

Nadat ik klaar was met het stempelwerk heb ik 1 van mijn aqua brushes gepakt en had ik deze gevuld met bleekmiddel. Hiermee ben ik voorzichtig de bloemetjes en de blaadjes gaan "inkleuren". Hierboven kan je duidelijk zien hoe het bleekmiddel de kleur van de inkt veranderde. Eigenlijk was dit een proefstukje, maar ik vond hem al zo mooi dat ik het uiteindelijk tot een kaart verwerkt had door er extra lagen bovenop te leggen met een opening erin.
Tip! probeer het bleken eerst op proef velletjes, ik kwam er achter dat het niet op alle papiersoorten werkt, en geef het wat tijd want het bleekproces gaat nog een tijdje door.
De kaart is best zwaar geworden door al die lagen papier, de bovenste 2 zijn van een design papier blok en de onderste 2 lagen zijn 160g, alle delen zijn rondom met distress inkt bewerkt en dit alles is weer bovenop de basis kaart geplakt.

Bloem bouquet.  - vmcdesigns.nl
close-up van de verschillende lagen.

Om mijn kaart af te werken heb ik rondom nog een hele berg Nuvo drops aangebracht.  😁


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Via Chasse - basis kaart
Decotime - designpapier block
Clairefontaine - creme karton 160g

* Stempels/ Stamps *
AliExpress -
gelaagde bloemen

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress -
gekartelde cirkels


*Overig/Rest*
Nuvo Dream Drops - Love Potion

Nuvo Glitter Drops - Gold Coast

Aqua pen met Chloor

4 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden Carina, ook de laagjes en de novo druppels geven net dat beetje extra.

    Fijn weekend liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Anita, in de eerste instantie vond ik het aantal druppeltjes die ik aangebracht een beetje veel. :)

    jullie ook een fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Prachttechniek met een schitterend resultaat, ik vind het een hele mooie stijlvolle uitstraling hebben!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, voor je lieve woorden, ga er gewoon van blozen. :)


      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===