woensdag 18 september 2019

Snow, paper and a glas of wine

Paper piecing stond ingepland voor vandaag, een leuk idee van Emma dit is een techniek die je op vele manieren kunt toe passen, voor mij was het de eerste keer dat ik zoiets deed.


Het is niet moeilijk om te maken, met een mooie stempel die genoeg tussen ruimtes heeft en leuke DSP papiertjes kom je er wel, ik ben hier ongeveer 1 uurtje meer bezig geweest.


Maar ja wat ga je maken ik heb er een hele tijd over nagedacht en het wilde maar niet lukken, misschien dacht ik te moeilijk geen idee waar het aan lag. Zoals jullie kunnen zien is het een sneeuwpop geworden. Toen de kaart eenmaal klaar was schoten mij toch nog een paar andere ideetjes door het hoofd. Die zullen moeten wachten tot een andere keer.


Een lichtgroene basiskaart met daarop een bijpassend DSP papier, het kader heb ik gemaakt met een malletje van Craft Sensations.
Hoe gaat paper  piecing eigenlijk in zijn werk, je zoekt al je kleurtjes papier uit die je wilt gebruiken in je gestempeld figuur. Daarna stempel je het figuur diverse malen uit op de betreffende sukken klaar gelde papier en knip je alles stukjes uit die je wilt gebruiken en plakt ze op de desbetreffende plek waar je het wilt hebben.
Een gekleurd hesje en voor de neus een stukje en de dop van de fles. Ook voor de hoed en das, en het glas wijn. De sneeuwpop zelf heb ik ingevuld met nep sneeuw. Nog even met de hand HUGO op de fles geschreven die is zo lekker dat wil je wel met kerst en nieuwjaar drinken.



Voor mij betekende dat zwart en rood voor de hoed en het glas wijn, groen voor de fles en een andere
kleur groen voor de schoenen / pantoffels het is maar net wat je er in ziet.
Een fijne en gezellige woensdag, tot de volgende week of tot op mijn eigen blog, de link vind je onder mijn naam logo.





   

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby karton  - Wit - Rood - Paars - Blauw - Groen
Service Pack B.V. -  DSP

* Stempels/ Stamps *
Avec - Sneewpop uit een setje

 * Snijmallen/ Dies*
Craft Sensations - Setjes stempels en snijmal
Joy Crafts 6002/0356

* Inkt / Ink* 
Stazon - SZ- 31 Jet Black 
Tsukineko Briliance - BD-000-090


 * Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *

 *Overig/Rest*
Foam tape - Lijm - Sticker Happy New Year merkloos

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Wat leuk gedaan dit kaartje!
    Mooi dat paperpiecing!
    Grappig dat Hugo!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, ik zelf vond hem ook grappig gevonden, bedankt voor je lief berichtje.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, hij is echt heel leuk geworden Anita. :)

    En ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die met het maken van een kaart weer meteen nieuwe ideeën krijgt.
    Helaas zullen ze bij mij ook nog even moeten wachten. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi zo gaat dat Carina ik ben heel benieuwd naar de jouwe.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi, dan zal je nog ff moeten wachten, die van mij is pas volgende week aan de beurt. Ik heb voor morgen de bleektechniek. ;)

      Liefs Carina

      Verwijderen
    2. Spannend :) fijne avond nog.

      Liefs Anita

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===