dinsdag 8 oktober 2019

DIY: een ticket-kaart maken

Terwijl ik deze blog schrijf, zit ik midden tussen de verhuisdozen.
Veel van mijn knutselspullen zitten nog ingepakt, dus ga ik iets maken uit mijn "basis-tas".
Hierin zit wat tape, cardstock, designpapier, wat versierinkjes, stansblokje voor verjaardag en kerst en mijn basistools.


Deze keer laat ik jullie zien hoe je zelf een ticket-kaart kan maken zonder gebruik te maken van een stansmachine.
Deze kaart is voor zowel beginners als gevorderde kaartenmaaksters zeer goed te doen.
Mij nam het ongeveer 45 minuten in beslag om hem helemaal te maken.


Ik heb gekozen om een kerstkaart te maken. Het is dan nog maar oktober, maar voor dat je het weet is het al zover.
De basis is een stuk cardstock van 13.5 cm x 20 cm.
Deze ril je aan 1 kant op 6 cm.

Cardstock gerild op 6 cm
Hierna zet je om de 1.5 cm een stipje op de rillijn.
Aan beide zijkanten zet je een stipje om de 1 cm.

markeringen op rillijn en zijkant cardstock
Op de markeringen die je net hebt gemaakt gaan we gaatjes ponsen.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de punchtool van JoyCraft.
Deze heeft 3 verschillende grote gaatjes die je kunt maken en voor deze kaart heb ik de grootste genomen. Het voordeel is, dat je op elk gewenste plek een gaatje kan maken.

Punchtool van JoyCrafts
Op de ril lijn, pons je precies in het midden van de lijn en markering.
Voor de zijkanten pons je op de helft van je papier.

geponste kaart

Zoals jullie kunnen zien, ziet er bijna net zo uit als de stans van de ticketmal.
Nu kunnen we de kaart gaan beplakken met papier.
Omdat ik nu weinig middelen tot mijn beschikking heb, heb ik een stansblok erbij gepakt waar alles in zit om een kaart te maken.

2 pagina's uit het stansblok om de kaart te kunnen maken
Doordat er genoeg bijzit, kun je de kaart helemaal opbouwen tot wat moois.
Ook is dit handig als jezelf niet zo goed weet hoe je de lay-out van een kaartje kunt maken.

Nadat ik het papieren gedeelte alleemaal heb opgeplakt, hou je het linker gedeelte nog over van je ticket-kaart. Deze heb ik beplakt met de extra elementen die in het stansblok zitten en ik heb wat bloemen en pailletten erbij geplakt.

een par details van het kaartje
Nu is de kaart klaar en heb jezelf een ticket-kaart gemaakt.
Deze basis kun je natuurlijk voor allerlei doeleinden gebruiken zoals verjaardag, huwelijk, geboorte en noem maar op.

Ben je een beginner en heb je vragen? Stel ze gerust in een berichtje op het blog en ik zal daar je vraag beantwoorden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie creaties van een zelfgemaakte ticket.
Plaats ze gerust op onze site op FaceBook.

Ik wens jullie nog een hele fijne week en jullie zien me weer over een maand.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper *
Via Chasse BV - Craftkarton
StudioLight - Stansblok Wintertrails A5STANSBLOKWT18

 *Overig/Rest*
JoyCrafts - Screw hole punch 6200/0052
Wibra - pailetten en sterren
bloemen

8 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om die kaart op deze manier te maken. Heel leuk bedacht.
    Ik heb hier geloof ik ook nog van die stans blokken liggen, moet daar toch eens een keer een kijkje in nemen. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment.
      Nood breekt weten..... en zo zie je maar weer dat je met heel weinig toch iets kunt maken.
      Is een leuk blok hoor :)

      Verwijderen
  2. Mooie kaart leuk idee om hem zo te maken, toch nog gelukt met de basisspullen, handig zo`n tas.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita,
      Basis is alles toch...….
      Kan niet zonder knutselen hoor

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Natasja
    Heel slim om toch een tas achter te houden om alsnog te kunnen knutselen, mooi resultaat en leuk zoals je het hebt bedacht!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor het compliment.
    Wat is een knutselaar zonder spullen...….dat kan toch niet :) :)
    En je kunt met heel weinig toch wat leuks maken...….

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker een schitterende kaart geworden Natasja.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===