maandag 28 oktober 2019

Voorjaar in de herfst

We zijn al weer aan de laatste maandag van Oktober begonnen, en de herfst heeft zijn intrede gedaan inmiddels,de blaadjes vallen van de boom en het is weer erg vroeg donker.
Graag wil ik jullie weer bedanken voor de lieve berichtjes op mijn vorige post,het klinkt wat afgezaagd maar ben er echt reuze blij mee.
Voor deze week staat er de bleektechniek op mijn lijstje,en dat is op heel veel manieren in te vullen.
Ik heb er een kaart en bleekwater(ja gewoon de bleek uit de gele fles) voor gebruikt.


Moeilijk is het dan ook zeker niet om een bleektechniek toe te voegen op een kaart, als je het inkleuren een beetje onder de knie hebt is het bleken zo ge beurt en kan in principe elke kaartenmaakster dit doen. de meest tijd zit in het inkleuren van de stempelafdruk,maar met een klein uurtje was de kaart klaar.


Als basis kaart heb ik een dieprose kaart genomen en deze gemat met een mosgroene kleur. Mijn stempel afgedrukt op water-art aquarel karton en deze ingekleurd met de stiften van studio-licht in twee verschillende rose tinten en de steeltjes natuurlijk in groen. 


En vervolgens een klein kwastje gepakt en een klein beetje bleekmiddel in een dopje van de fles gedaan ( had hierbij wel even een schort voor gedaan i.v.m kleding) en met mijn kwastje een beetje bleek opgenomen en zo over de bloem gegaan, gewoon wat streepjes gezet en wat grotere vlakken voorzien van bleek. Zo simpel een kind kan de was doen (alleen niet met bleekmiddel laten werken)
Heb daarna om de bloemen op het witte gedeelte nog een beetje kleur aangebracht met een sponsje en een klein beetje inkt. Vond het zo leuk om te doen dat ik er gelijk nog maar één heb gemaakt.

Tip:Je kunt hier natuurlijk ook vele andere soorten stempels voor gebruiken zoals hartjes of dieren stempels,wat dacht je van een koeien stempel!



Bij de bovenstaande kaart heb ik eerst een maskstencil met 3 verschillende kleuren inkt gebruikt om een leuke achtergrond te maken, daarna de stempelafdruk gezet en vervolgens ook weer met mijn kwastje met bleek eigenlijk heel veel inkt weer verwijderd in de bloemen.

 close-up van de bloemen
Hier voor heb ik als basis kaart aqua blauw genomen en dit gemat met een geel oplegvel en de bloem ook weer gestempeld op aquarel papier.

Nou wat vinden jullie van mijn bleektechniek, kan ik jullie ook aanzetten tot zoiets?
Laat gerust je kaarten of andere werkjes zien op onze facebook pagina😍

Wens jullie een hele fijne week toe.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Karton - rose- mosgroen - aqua blauw - geel
Kippers - water-art aquarel papier

 * Stempels/ Stamps *
Studio light - Stamp JBS01 - Stamp SL378

  * Stencils/ Masks*
Dutch dobaadoo -  Flower swirl

* Inkt / Ink*
Ranger -  Distress oxide - picked raspberry - scattered straw  
tubbled glass - evergreen bough

 *Overig/Rest*
kwastje - bleekmiddel (glorix)

7 opmerkingen:

  1. Schitterende kaarten Willie, leuk techniek is het die je laat zien.

    Fijne week, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita,was ook erg leuk om te doen.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Willie
    Ik heb ooit deze techniek ook gebruikt en was er helemaal weg van, ook bij jouw kaarten komt het mooi over!
    Prachtig zoals het kontrast naar voren komt bij het tweede kaartje!
    Mooi resultaat,
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had deze techniek nog nooit gedaan,maar vind het best aardig gelukt,en net wat je zegt de tweede kaart vind ik zelf ook het mooiste.
      Dank je wel voor het langskomen.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Prachtige kaarten Willie, prachtige kleuren ook.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina,ja vind de kleuren zelf ook wel heel mooi en vrolijk,net voorjaar....

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Ik had van deze techniek nog niet gehoord Willie maar wat heb je er mooie creaties mee gemaakt,super. Gloor en ik zijn geen goede combinatie, ik heb het dan ook niet in huis :) lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===