dinsdag 19 november 2019

Kerstkaart met verrassende binnenkant

De herfst is nu toch wel echt ingetreden hier in Nederland. Regen, wind en mooi rood/oranje en geel gekleurde bomen. Dat laatste vind ik zo mooi aan de herfst. Ondanks het gure weer, toch die prachtige kleuren. 
Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties op mijn vorige blog.... dat maakt een mens weer blij.

Deze keer laat ik jullie en kaart zien waarvan je op het eerste gezicht zou denken: dat is een gewone kaart................... totdat je hem openvouwt.

Deze kaart is voor zowel beginners al ervaren kaartenmakers zeer goed te doen.
De kaart heeft mij ongeveer 45 minuten gekost om te maken.

Ook deze keer laat ik jullie weer een kerstkaart zien. Ik ben gek op kerst en vooral de gezelligheid ervan met de boom en alle lichtjes. 
Laten we maar snel beginnen zodat ik jullie kan laten zien hoe ik deze kaart heb gemaakt.

We beginnen met 2 stukken cardstock. Eén van 15 cm x 15 cm en één maal 11.5 cm x 27 cm.

2 stukken basis cardstock

Het grootse stuk cardstock vouw je doormidden zodat je kaart krijgt van 13.5 cm x 11.5 cm.
Het vierkante stuk cardstock vouw je horizontaal en verticaal zodat er een kruis op je papier gevouwen is. Daarna vouw je hem 1x diagonaal.
vierkante cardstock na vouwen
Nu gaan we het stuk cardstock beplakken van 11.5cm x 27cm.
Hiervoor heb je 2 stukken designpapier nodig van 11cm x 13 cm. Dit is voor de binnenkant van de kaart.
Je kunt er voor kiezen om hetzelfde papier te nemen, maar ik heb gekozen voor 2 verschillende.
mijn 2 soorten cardstock aan de binnenkant van de kaart
We pakken het vierkante stuk cardstock erbij.
Hiervoor heb je 2 x een stukje designpapier nodig van 7cm x 7cm en 2x een stukje designpapier van 7cm x 7cm die je diagonaal door midden snijdt.

Designpapier geplakt op vierkante cardstock
Het volgende wat we gaan doen is het vierkante stuk cardstock vouwen, zodat we het daarna in de kaart kunnen plakken.

Stap voor stap vouwen vierkante cardstock

Het gevouwen cardstock gaan we daarna in de basiskaart plakken.
Je kunt eventueel het midden van de vouwlijn opzoeken zodat je zeker weet dat het gevouwen deel in het midden zit.
gevouwen cardstock op basiskaart plakken
Haal nu de tape van de andere kant af en vouw de onderkant dicht zodat het op het andere deel van het gevouwen cardstock komt. Draai je kaart nu om en je zult zien dat het er nu uitziet zoals onderstaande foto.
ZO ziet het eruit als je de kaart gaat openen.
Zoals jullie kunnen zien ontvouwt het opgeplakte deel zich. Hierdoor krijg je een leuk en speels effect van de kaart.

Kaart open gevouwen
Nu gaan we nog de voorkant beplakken. Ik heb deze beplakt met 2 soorten designpapier.
Wil je 1 stuk design papier dan snij je je papier  11cm x 13 cm. 
Wil je liever 2 stukken dan snij je 1 stuk van 8cm x 11cm en  1 stuk van 5cm x 11cm.
Voorkant van de kaart

Als het designpapier is geplakt en kunnen we de kaart verder gaan aankleden
Ik heb er deze keer voor gekozen om mijn stansmachine niet te gebruiken.
Ditmaal heb ik gebruik gemaakt van die-cut vellen en een stansblock in dezelfde lijn.

Voorkant kaart

Binnenkant kaart
Ben je een beginner en heb je extra vragen dan lees ik dit graag terug in het bericht en zal je daar dan een antwoord geven.

Heb je deze techniek al geprobeerd? Of heb je weleens een openvouwkaart gemaakt?
We zien ze graag terug op onze site,

Ik wens jullie nog een prettige week. En tot de volgende keer.


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper *
Hobby Karton - Wit (wibra)
Designpapier - StudioLight Winter Days PPWD100
 *Overig/Rest*
Stansblok Studiolight Winter Days STANSBLOKWD73
Die-cut vel Winterdays EASYWD641

8 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig Natasja, leuk model en een goede uitleg om hem te maken.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het compliment.
    Hij is zo leuk om te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Natasja
    Mooi kaartje met deze leuke verrassing aan de binnenkant!
    Ooit heb ik ook zoiets gemaakt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Martha
    Ben benieuwd naar jouw kaart dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Natasja, hij is heel leuk geworden.
    Echt een verrassing als je hem openmaakt.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende kaart Natasja en wat een duidelijke uitleg,ik houd hem in gedachte. Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===