woensdag 1 januari 2020

Strak in het pak voor de Nieuwjaar daar hoort een kaartje bij

Een Gelukkig Nieuwjaar wens ik jullie!!
Mogen al je dromen en wensen uitkomen.
🎇🎇🎇🎇🎇

Voor het nieuwe jaar heb ik keuzes gemaakt 
wat ik wilde gaan doen in 2020.
Alle ballen in de lucht houden dat gaat niet meer.

Per 1 maart stop ik als DT lid bij Hobby Alternatief 
het waren 3 leuke jaren. 

Ik blijf wel creatief bezig op mijn eigen blog.

Vandaag kom ik bij jullie met een CAS kaartje, dit betekend Clean And Simple vrij vertaald een strak kaart zonder veel opsmuk. Er was niet meer genoeg voorraad van heren kaartjes in mijn kaart doos en daar was wel behoefte aan. 😄


Dus werd het tijd voor een leuke kaart, deze CAS kaart is vrij strak van uiterlijk door het grijs en vellum perfect voor een heer. Ik zie vaker deze vraag voorbij komen, dat men zich afvraagt hoe bouw ik nu een kaartje op en waar begin ik. Als je pas begint heb je er nog geen idee van wat en hoe je een kaart opbouwt.

Maar door naar vele kaarten sites te kijken en naar blogberichten van andere en te lezen begon ik te berijpen wat er allemaal bedoeld werd met hobby termen en hoe je een kaart opbouwt.

Daarom is een CAS kaartje een goede opstap als je pas begint raak er vertrouwd mee en de rest komt vanzelf.. Naar mate de tijd verstrijkt krijg je een eigen stijl wat bij jouw past.

De basis is een grijze parelmoer kaart maat 10.4 x 14.8 cm gemat met een met een donker kleur grijs 10 x 14.4 cm deze is door een embossing folder van Darice Argyle 1217-61 gehaald.

Deze heb ik voorzien van een vellum rand met opdruk Congratulations! die komt uit een boekje van Deco time Direct Sales bv vooral als je pas begint is dat erg  handig.

Deze band heb ik aan de achterkant vast gezet met lijm dan zie je daar niets van. Vellum is lastig te lijmen vind ik zelf. Natuurlijk heeft iedereen daar zijn eigen voorkeur in om het vast te zetten. Daarna heb ik dit op foam gezet en op de basis kaart vastgezet.

Zo heb je een leuke kaart die niet veel tijd in beslag neemt en er mooi uit ziet Clean and Simple.


Ik zie jullie graag terug de volgende week woensdag of morgen op mijn eigen blog met een kerstkaart!! Het B linkje nog een hele fijne dag gewenst.





===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Marianne Design - pretty papers bloc schooltime
Hobby beurs Parelmoer -  Grijs

 * Embossing *
Darice - Argyle 1217-61

*Overig/Rest*
Foam tape - Lijm

6 opmerkingen:

  1. Een sjieke mannenkaart heb je gemaakt Anita.
    Tja soms moet je keuzes maken...jammer voor deze gezellige blog maar gelukkig blijf je wel freubelen. Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wilma, keuze maken is soms onvermijdelijk. Ik blijf freubelen als ik dat niet meer zou kunnen doen dan ging de glans gauw weg. Fijne dag, liefsxx

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Anita
    Een heel goed, gezond en creatief 2020 toegewenst, jammer dat het je teveel wordt!
    Je houdt je eigen blog toch wel he, ik vind het altijd gezellig om jouw creaties en die van Martin te bekijken!
    Moii strak kaartje heb je gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha, ik hou mijn eigen blog, freubelen is toch heel fijn om te doen. Fijne dag. Liefs xx

      Verwijderen
  3. Heerlijk, ik vind die CAS kaartjes altijd zo mooi. Ook deze weer.

    Ook ik vind het heel jammer dat je ons gaat verlaten, maar als het niet meer kan dan kan het niet meer. Gelukkig kan ik ook je werk nog altijd vinden op je eigen blog.

    Knuff Carina


    Oh ja ook van mij nog een keer de beste wensen voor 2020. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Carina natuurlijk, blijven we van elkaars werk genieten. Iets creëren blijft toch mooi.
    Gelukkig nieuwjaar gewenst ook van ons. Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===