vrijdag 29 mei 2020

Fröbelen met WC papier.

Het afgelopen jaar had ik een fles versierd met servetten, in het begin had ik omdat ik geen servetten had WC papier ervoor willen gebruiken maar ik had toen toch nog een paar servetten gevonden.  

fröbelen met wc papier - vmcdesigns.nl

Veel werk is het niet, het neemt alleen wat extra tijd in beslag omdat je alle lagen tussendoor moet laten drogen. Dit is heel goed te doen voor beginners en misschien ook wel heel leuk om met kinderen te doen.
 
Ik had nog een kalender liggen van dit jaar en dacht laat ik deze nu ook eens gaan pimpen, het WC papier had ik de vorige keer al allemaal gestempeld.

fröbelen met wc papier - vmcdesigns.nl
gestempelde velletjes WC papier.

Tip!
ik heb toen op losse velletjes gestempeld met zwarte Versafine inkt, als je ze gaat gebruiken verwijder je voorzichtig de bovenste laag, dit is de laag die je gaat gebruiken.
Ik ben begonnen met het verven van de kalender met witte Gesso, ik heb hier maar 1 laag voor gebruikt. 
Nadat deze goed droog was heb ik 2 lagen witte acryl Deco verf aangebracht en deze heb ik ook weer heel goed laten drogen.  

fröbelen met wc papier - vmcdesigns.nl
close-up van de stempels die ik gebruikt heb. 

Om geen harde randen aan de "plaatjes" te krijgen heb ik ze om de prent heen met een penseel lichtjes nat gemaakt waardoor ik de randen makkelijker ervan af kon halen. En toen ben ik 1 voor 1 de plaatjes er op gaan plakken.  
Tip! Om de plaatjes erop te plakken heb ik met water verdunde Crea Patch (Mod Podge) gebruikt. Dit kan ook met houtlijm, tacky glue of een PVA lijm.
Om de plaatjes er op te zetten heb ik iedere keer een op een klein stukje lijm aangebracht, daar toen de plaatjes opgelegd en ze heel voorzichtig in de lijm gedrukt. Doe dit echt heel voorzichtig, want het WC papier scheurt heel gemakkelijk. Zo ga je verder met het aanbrengen van de prentjes tot je tevreden bent met het eindresultaat. Wacht 1 dag of zo en breng dan voorzichtig nog een laag lijm aan over alle prentjes. 

close-up van de onderkant.

Nu komt het moeilijkste, laat dit geheel heel goed drogen, ik heb hem toen een week laten liggen voor ik mij eraan waagde om het geheel van een vernis laag te voorzien. Ik ben blij dat hij zo goed gelukt is en ik ga voor het komende jaar er zeker weer 1 maken. Wie weet misschien zelfs in een ander kleurtje.  

Op het laatste plaatje zien jullie hoe mijn kalender in zijn geheel uitziet. 

fröbelen met wc papier - vmcdesigns.nl
Totaal plaatje.

Hier ook maar even de link naar de fles die ik toen gemaakt had in diezelfde stijl.  

Een fles bloemen vogels en vlinders.


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.

            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de 

* Stempels / Stamps *
AliExpress -

* Inkt / Ink *

* Overig / Rest *

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi resultaat, Carina!
    Zou je het ook kunnen inkleuren?
    Ik wil het ook weleens gaan proberen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, over dat inkleuren, ik denk als het er opgeplakt zit en lang genoeg gedroogd heeft dat dat in principe zou moeten lukken. Maar misschien wel handig om dat eerst op een proefstukje uit te proberen.

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===