maandag 24 augustus 2020

Baby-kaart

Na een klein baby-mini-album in mijn laatste blog blijf ik deze keer bij het thema baby. Een baby-kaart. Ik dacht eerst dat het een hoop passen en meten zou zijn, maar achteraf viel dat wel mee. Het idee voor deze kaart heb ik ooit eens op Facebook gezien. Ik heb wel weer zoals altijd de maten een beetje aangepast. Oorspronkelijk was deze kaart 15 x 15 cm wat ik niet gebruik, 13,5 x 13,5 cm vind ik een mooie maat. Omdat ik andere maten heb gebruikt was het even wat puzzelen en heeft het iets meer tijd in beslag genomen. Als je alle materialen klaar hebt liggen dan heb je deze kaart in een half uurtje klaar. Dat is toch te doen of niet? 


Ik ben begonnen met cardstock van 13,5 x 27,0 cm en rillen op 13,5 cm. Nu moet de voorkant gerillt
worden. Om dit duidelijk te maken heb ik een tekening gemaakt. Rood zijn snijlijnen en groen zijn rillijnen.

De maten van de kaart en rillijnen

De kaart dicht vouwen en met een rilbeen het driehoek van de voorkant goed naar de buitenkant gevouwen. Nu heb ik een stuk design-papier van 11,5 x 11,5 cm op het driehoek geplakt. Hier moet je wel op letten dat het mooi aansluit aan de rand. Ook onder het terug gevouwen driehoek kun je nu de voorkant van designpapier voorzien.

cardstock op driehoek geplakt

Als je de kaart nu dicht klapt dan is er een rand van 2 cm rond om het vierkant van 11,5 x 11,5 cm De voorkant kun je nu al pimpen met design-papier. Aan de binnenkant heb ik aan de linkerkant ook design-papier van 11,5 x 11,5 cm geplakt. Mij stoorde dat je de witte kant van het vierkant op de voorkant van de kaart kon zien...maar daar is iedereen natuurlijk vrij in. De rechte kant van de binnenzijde heb ik eerst met designpapier van 13,2 x 13,2 cm gemat en dan een wit stuk cardstock van ca. 11,3 x 11,3 cm geplakt. Dit moet zo gebeuren dat het niet te zien is als de kaart dicht is.

TIP: Als je designpapier gebruikt moet je hier wel opletten dat het patroon recht is en niet op de zijkant terecht komt. goed boven- en onderkant in de gaten houden.

Binnenkant rechts

Hier is nu ook plaats om persoonlijke wensen te schrijven. Je fantasie zijn hier geen grenzen gesteld om ook hier de kaart te pimpen. Aan de linker kant heb ik ook nog een klein vakje met een luier geplakt. Daar kan ik dan nog een kleine financiĆ«le bijdrage in doen. 

Binnenkant links

Dit was het eigenlijk al... Dit kaart-model is voor alle gelegenheden te gebruiken en aan te passen. Verjaardagen, bruiloft, kerst en noem maar op. Ik ben zeker dat ik dit model kaart nog vaker ga maken. Het lijkt heel wat maar is eigenlijk best eenvoudig te maken.

Ik hoop dat ik je kon inspireren om ook eens dit model kaart te maken. Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 

Tot de volgende keer...



       

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===


In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper * 
Cardstock

* Snijmallen/ Dies* 
Yvonne Creationswelcome baby growth chart YCD10136
 Ali Expresscirkel sterren, Ballon, Letters
Action - cutting and embossing dies
Marianne designVoetjes LR0305
Leanne Creatief - Baby diaper 45.6104

 * Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Potlood HB  

*Overig/Rest*
Action - snij/rilbord
OLBA -  lijm, 3D kit
Lineaal

6 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk geworden Gaby, ik heb die groeimeter snijmal ook, bedenk ik mij net. Heb hem alleen nog nooit gebruikt. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb je nu een mooi voorbeeld om die toch eens te gebruiken. Dank je voor je leuke reactie
      liefs Gaby

      Verwijderen
  2. Enig kaartje. Heel leuk model. Ga ik zeker een keer gebruiken.
    Liefs, Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk babykaartje, Gaby!
    Mooi gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je reactie
    liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===