maandag 23 november 2020

Step-out-kaart

Hier is die dan... mijn nieuwe blog. Later dan normaal maar ik had iets meer tijd nodig dan ik dacht. Deze keer een 'Step-out-kaart'. Ik had er nog nooit van gehoord en moest dus op YouTube gaan kijken. 


Het is even een beetje passen en meten maar dan kun je je fantasie de vrije loop laten. Tijd die je nodig
hebt om deze kaart te maken is moeilijk te schatten. De basis is binnen 10 minuten gemaakt. Het designpapier van de voorkant op maat te krijgen duurde iets langer maar uiteindelijk is het wel gelukt. Ik had een filmpje op YouTube gezien maar heb uiteindelijk mijn eigen maten genomen. Ik persoonlijk vind een kaart van 13,5 x 13,5 cm een mooi formaat maar in het filmpje was de kaart een heel stuk groter. Ik zal het filmpje hier in een link delen zodat je zelf kunt kiezen wat je mooi vind.

Ik heb cardstock van 13,5 x 27,0 cm genomen en die gerild op 6,75 - 13,5 - 20,25 cm. Dan heb ik er nog een stukje cardstock aangezet zodat de hele kaart nu 13,5 x 30,0 cm is. Achteraf gezien had ik natuurlijk ook cardstock van 30,5 cm kunnen nemen.... 😁
Nu heb ik een snee gemaakt van de eerste naar de derde rillijn op 6cm van de onderkant.

De snijlijn tussen de rillijnen

Van de eerste rillijn moest ik een bergvouw maken en van de laatste rillijn een dalvouw.
De middelste rillijn moest het bovenste gedeelte een dalvouw worden en het onderste gedeelte een bergvouw. Nu was de basiskaart klaar. Met het designpapier ben ik begonnen met de voorkant. Een stuk van 13,0 x 13,0 cm genomen waar ik rechts boven een vierkant uitgeknipt heb zodat het perfect op de 'L' vorm van de voorkant paste. Dit vierkantje heb ik weer gebruikt en op het bovenste smalle stuk geplakt. En ook de rest van de kaart heb ik met designpapier beplakt. 

Klein stukje wit cardstock
 
Tip! Je kunt ook op een stuk wit cardstock plakken voor een persoonlijke wens!

De verschillende designpapieren

Ik heb de kaart vrij simpel gehouden omdat ik het papier zo mooi vond dat het al genoeg is. Een klein sentiment in een ton-sur-ton kleur, wat kleine dingetjes in zilver en een streepje langs de kanten van het designpapier met een witte gelpen. Maar dat is natuurlijk mijn eigen smaak... je kunt je helemaal uitleven met het opmaken. Hieronder vind je het filmpje....
Heel veel plezier met het namaken.


Ik hoop dat ik je kon inspireren om ook eens deze kaart te maken. Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 

Tot de volgende keer...



               
                                 

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===


In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
't Boekensteuntje: cardstock blauw
Zilver Karton
DecoTime: cardboardpatterns

* Stempels / Stamps *
Boekenvoordeel: clear stamps 419219 Christmas
Craft sensations: Clear stamps+cutting die

* Snijmallen / Dies *
Craft sensations: Clear stamps+cutting die
CraftEmotions: Swirls 115633/0520
AliExpres: Engel, ster, kerstboom

* Inkt / Ink *
Tsukineko: Memento Dew Drop Teal Zeal

* Pennen/Stiften/Potloden / Pens/Markers/Pencils *
Potlood HB
witte Pen 'jelly roll' 08

* Overig / Rest *
Action: snij/rilbord
Foamtape
OLBA: lijm
Rilbeen

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi papier heb je voor deze gebruikt.

    Heel mooi geworden. Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie... ik vind het papier ook zo mooi dat ik mij er direct 2 blokken van heb gekocht!
      Liefs Gaby

      Verwijderen
  2. Prachtige kaart Gaby, en inderdaad mooi papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is geslaagd. en je was er bang dat dit niet zou lukken... gewoon een mooie kaart geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor je lieve reactie
    Liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===