woensdag 16 december 2020

Kerstkaart met gildingwax

Omdat de tijd begint te dringen met alle kerstkaartjes op tijd af te krijgen heb ik er nog een voor jullie gemaakt. Het is een kaart gemaakt met Gildingwax. Ik vind het heerlijk om ermee te spelen... maar wat dat betekend zal ik jullie in dit blog uitleggen.


Omdat de gildingwax al zo mooi is heb ik verder niet veel op het kaartje gedaan. Ik heb precies 35 min nodig gehad om dit kaartje te maken. en het is echt niet moeilijk.
Ik ben begonnen met een zwarte basiskaart  van 13,5 x 13,5 cm. Die mij een beetje volgen weten inmiddels dat dit mijn lievelingsmaat is maar je kunt natuurlijk ook een andere maat nemen. Deze kaart heb ik gemat met gouden cardstock van 13,0 x 13,0 cm. Dit was mijn voorwerk. Nu heb ik een stuk zwart cardstock genomen en een mooie embossingfolder met een kerstmotief. Even door mijn stansmaschine en ik kon verder met mijn wax. Ik heb 3 verschillende kleuren genomen. Dit werkt voor mij het fijnste. Maar ook dit is mijn smaak. Er zijn zoveel verschillende kleuren dat de keuze vaak moeilijk is. Spelen ermee is het toverwoord! Ik ben begonnen met empire gold. Met mijn vinger in hele lichte draaiende bewegingen ben ik van buitenaf over het karton gegaan. 
Tips:
  • Het beste is de wax te verwerken met warme vingers.
  • Beter meerdere dunne laagjes aanbrengen dan een dikke. Hierdoor krijg je meer diepte.
Toen de gewenste kleur was bereikt ben ik met King gold verder gegaan en heb verschillende onderdelen van het patroon geaccentueerd. Ook dit weer in dunne laagjes zolang tot dat ik het gewenste effect had. En nu nog een paar plekjes met zilver op dezelfde manier bewerkt. Toen de kleuren zo waren zoals ik ze mooi vind ben ik met een stuk keukenrol in draaiende bewegingen over de kaart gegaan. Daardoor begint de wax echt te glimmen.  Door mijn enthousiasme ben ik vergeten tussendoor foto's te maken.... sorry!! Maar dit is het resultaat op de kaart....Jammer dat je op deze foto de kleuren niet zo goed kunt zien...

De basiskaart met wax bewerkt

Verder ben ik gegaan met een reststukje zwart cardstock waar ik een tekst gezet heb met goudkleurig embossingpoeder. Dit stukje gemat met een reststuk goud cardstock en dat met foampads op de kaart geplakt.

Sentiment met foampads op de kaart

Ik vond het toch nog iets te kaal en met kerst mag het rustig een beetje meer bling-bling zijn. Dus ik heb een poinsettia en een paar takjes uit goud cardstock gestanst.

Poinsettia en takjes

Naast het sentiment heb ik een behoorlijke dot 3D-kit gezet en er de takjes ingestoken en de poinsettia er bovenop gezet. En dit was het eigenlijk. 

Takjes en poinsettia geplaatst
Tip: Omdat de kaart zwart is kun je er een wit inlegvel in doen of met een gouden pen erin schrijven.

Ik hoop dat ik je kon inspireren om ook deze leuke techniek te gebruiken. Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 

Dit was mijn laatste blog voor dit jaar... Ik wens iedereen fijne feestdagen en een gelukkig maar vooral gezond 2021!


Tot de volgende keer...


       

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
't Boekensteuntje- zwart cardstock
                              goud cardstock

*Stempels/ Stamps*
Nellie Snellen: tekst stempel DTCS015

* Snijmallen/ Dies* 
Ali Express - Banner
Joy!crafts: Happy holiday Poinsettia, holly leafs

* Inkt / Ink* 
Tsukineko:Embossing stamp pad clear

*Embossing*
Boekenvoordeel: Embossingfolder
Kippershobby: embossingpowder goud

  *Overig/Rest*
Vaessen: snij/rilbord
Pébéo: gildingwax zilver, empire gold,  king gold
Olba: 3D-kit, lijm
 foampads
keukenrol

6 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt, Gaby!
    Dit kaart heeft een sjieke uitstraling!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kerstkaartje is dit Gaby, zo mooi deze techniek met gilding wax, maar ook de embossingfolder leent zich er perfect voor...Zooooo een SCHITTEREND resultaat..
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig geworden Gaby.

    Ik heb die embossing folder ook, sterker nog ik heb diezelfde gebruikt voor mijn kaarten van mijn bericht van afgelopen vrijdag.

    Ik moest echt 2 keer kijken of het wel dezelfde was.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps... dat had ik niet gezien. Maar je kunt er ook zo veel verschillende dingen mee doen
    liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===