vrijdag 11 december 2020

Mini album kalender 2021

Vorige week kwam ik op YouTube een leuke tutorial tegen en die moest ik  meteen maken.
Hij is wel totaal anders geworden als wat ik in gedachten had maar ik vind hem daarom niet minder leuk.  

mini album kalender 2021 - vmcdesigns.nl

Ik heb hier een paar dagen werk aan gehad en kan dus echt niet zeggen hoeveel tijd ik hiervoor gebruikt heb. Wel kan deze, als je goed naar de instructies van de video kijkt, door iedereen goed nagemaakt worden, je hebt alleen veel tijd en geduld nodig.  

Maar als eerste wil ik jullie bedanken voor jullie bezoekjes en lieve reacties aan/op mijn vorige berichten. 

Zoals ik hierboven al zei heb ik het idee voor mijn creatie gehaald van een YouTube, deze was van Maymaymadeit, ik zal hem hier zo ook even erbij zetten want daar zitten alle instructies in dus hoef ik die zelf niet nog een keer te vertellen.  


Voor de pagina's heb ik alleen de maat veranderd. Ik heb daarvoor A4 vellen van 210g genomen en deze doormidden gesneden zodat ik 2 bladen uit 1 A4 kon halen. Voor de rest is is het hetzelfde gebleven.

mini album kalender 2021 - vmcdesigns.nl
De zijkant met de tag in de tap bladen.
 
Als je de A4 vellen doormidden hebt gesneden ril je deze op 10 en 20 cm aan de lange zijde en op 2 cm aan de korte zijde, de rest is de werkwijze van bovenstaand filmpje om de bladen (pockets) te maken.
 
Ik was begonnen met de vellen papier waar ik de kalenders op gestempeld heb. Voor deze had ik verschillende kleuren inkt gebruikt en shimmer spray gemaakt van Koper metallic verf.
Deze had ik op mijn glasplaat aangebracht en toen ben ik iedere keer mijn papier erin gaan dippen, tussen de verschillende lagen laten drogen tot ik tevreden was met het resultaat. 
Van de bladen, en de tags heb ik alle randen rondom bewerkt met inkt om het geheel een oud uiterlijk te geven. De tags heb ik blanko gelaten zodat je kan kiezen om er leuke foto's op te plakken, de verjaardagen van die maand te schrijven of een mini journaal als je die maand iets leuks meegemaakt hebt. De keuze is aan de ontvanger.
 
mini album kalender 2021 - vmcdesigns.nl
De aankleding van mijn mini album.

De kleine kalendertjes zelf heb ik op maat gesneden en met een stans een notebook randje gegeven. 
Deze heb ik weer op design papier geplakt welke ik aan de randen ruw gemaakt heb en die heb ik daarna ook weer van inkt voorzien. Ik had een hele berg foto's gemaakt, van de binnenkant maar ook een paar van het proces, deze heb ik voor jullie bij elkaar gezet in onderstaande filmpje.

 
Voor op de buiten kaft heb ik de cijfers het jaar 3 keer gestanst, ook weer van inkt voorzien en erop geplakt samen met een paar bloemetjes en een paar plakparels.

Het geheel houd ik bij elkaar met boek bindringen, waaraan ik een hanger van nep parels als versiering heb gehangen en toen was mijn creatie klaar.
 
mini album kalender 2021 - vmcdesigns.nl
mijn kalender van de voorkant.
 
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine - 210g Grijs
Clairefontaine -
300g beige/creme
Via Chasse BV -
sketch pad 120g papier
DecoTime - Restjes Design Papier
Restjes Craftkarton van doosjes.

* Stempels / Stamps *
AliExpress -
Perpetual Kalender
Verschillende merken kleine stempeltjes

* Snijmallen / Dies *
AliExpress -
Notebook Randje
AliExpress -
Grote Cijfers

* Inkt / Ink *
Distress Oxide -
Vintage Photo
Distress -
Walnut Stain
Versafine -
Onyx Black

* Overig / Rest *
Van Bleiswijck - Koper Metallic Verf
Stampin' Up! -
Bloemen Ponsen
AliExpress -
Lint / plakpareltjes
 
Glaspareltjes, Artistic Wire
Boek Bind Ringen

4 opmerkingen:

  1. Prachtig Carina! Lijkt me heel leuk om te maken. Liefs, ini

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ini. 🥰
      Hij is/was ook heel leuk om te maken.

      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Wat een mooi project Carina!
    En zo netjes in detail afgewerkt!
    Bedankt voor het delen van de filmpjes!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===