vrijdag 2 juli 2021

Mini slimline kaarten met een twist.

Voor vandaag heb ik voor jullie 2 mini slimline kaarten met een twist gemaakt, voor als je een beetje meer dan alleen een kaartje wil geven.

Mini slimline kaarten met een twist - vmcdesigns.nl

Het maken van deze kaarten nam niet veel tijd in beslag en kan door iedereen gemaakt worden

 
De meeste tijd zat in het uitrekenen van de score lijnen en de maat van de lagen maar ik zal proberen om deze duidelijk weer te geven zodat jullie het niet meer hoeven te doen.  😊
Tip!

  • Ik werk meestal in inches omdat de meeste scoreboards (althans die van mij) allemaal in inches zijn.
  • Bewaar het restje karton wat je afsnijdt, dit kan misschien gebruikt worden voor je sentiment of voor een later project.

Mijn uitgangspunten waren vellen A5 hobby karton welke ik ingekort heb, ik zal de maten hieronder per kaart erbij zetten. 

Mini slimline kaarten met een twist - vmcdesigns.nl
Kaart 1

Ik zal beginnen met kaart 1, de kleinste van de 2, bij deze heb ik het A5 ingekort naar 7¹/₄ inches.
Daarna op de langste zijde gerild op 3 en 6 inches. 

Voor deze kaart heb ik mat lagen gemaakt van  2³/₄ x 5⁵/₈ inches, 1 keer van design papier en 1 keer van wit papier voor in de binnenkant. Voor de smalle strook aan de binnenkant heb ik een mat gemaakt van 1 x 5⁵/₈ inches. Voor op de voorkant heb ik bij deze het sentiment gestempeld op een restje wit van 2³/₄ x ¹/₂ inches waaronder ik een mat heb gemaakt van hetzelfde karton als de kaart zelf van 3 x ³/₄.

Mini slimline kaarten met een twist - vmcdesigns.nl
Kaart 2

Voor kaart 2 heb ik het A5 ingekort naar 8¹/₂ inches. Daarna op de langste zijde gerild op 3¹/₄ en 6¹/₂ inches.

Voor deze kaart heb ik mat lagen gemaakt van  3 x 5⁵/₈ inches, 1 keer van design papier en 1 keer van wit papier voor in de binnenkant. Voor de smalle strook aan de binnekant heb ik een mat gemaakt van 1¹/₄ x 5⁵/₈ inches. Voor op de voorkant heb ik bij deze het sentiment gestempeld op een restje wit van 1³/₄ x 2³/₄ inches waaronder ik een mat heb gemaakt van hetzelfde karton als de kaart zelf van 2 x 3.

Alle lagen heb ik op de juiste plaatsen van de kaart geplakt maar eerst had ik nog een stempel gezet op de inleg vellen zodat de binnenkant een leuke spreuk had. De sentimenten voor op de voorkant heb ik met foam tape omhoog gezet. Daarna er nog een paar plaksteentjes op gezet en toen waren mijn mini slimline kaarten met een twist klaar. Leuk om geld cadeau te doen, om er een cadeaukaart mee te geven of om er een tegoedbon in te doen.

Mini slimline kaarten met een twist - vmcdesigns.nl
close-up kaart 1


Ik heb voor beide slimline kaarten een envelop op maat gemaakt maar deze passen ook in een standaard maat envelop. 

Tot zover mijn blog bericht van deze week, in ieder geval weer bedankt voor jullie bezoekjes en lieve reacties, zowel hier als die op facebook.

Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

  * Papier / Paper *
Hema -
A5 Hobby Karton
Craf Sensations -
Tropical Vibes dsp
Clairefontaine -
210g Beige
Clairfontaine -
160g Wit

* Stempels / Stamps *
Marianne Design -
Felicitaties (NL) CS0987

VersaFine - Onyx

* Overig / Rest *
Made by Me -
plaksteentjes
Joy! Crafts -
Tacky Lijm
JeJe -
Foamtape

6 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===